Modificările legii privind siguranţa operaţiunilor petroliere offshore, adoptate în Camera Deputaţilor

Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat miercuri Ordonanţa Guvernului 11/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 165/2016 privind siguranţa operaţiunilor petroliere offshore. 

"Operatorii au obligaţia să încheie cu autoritatea competentă un acord privind siguranţa operaţiunilor petroliere şi să suporte cheltuielile convenite pentru dezvoltarea capacităţii de prevenţie şi/sau de răspuns în cazul accidentelor majore, monitorizarea factorilor de mediu, know-how, expertize, legislaţie şi studii de impact, transfer de tehnologie şi perfecţionare profesională, necesare realizării atribuţiilor acesteia în îndeplinirea funcţiilor sale", prevede proiectul adoptat de deputaţi. 

Potrivit acestuia, sumele aferente cheltuielilor convenite se vor vira de către operatori eşalonat într-un cont distinct deschis de autoritatea competentă cu această destinaţie şi vor fi evidenţiate ca atare. 

"Autoritatea competentă este instituţie publică finanţată din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului. Din veniturile proprii realizate se vor asigura cheltuieli curente şi de capital, constituirea de fonduri pentru acordarea de stimulente şi sporuri, precum şi cheltuieli pentru achiziţia de bunuri şi servicii care se efectuează pentru realizarea activităţii autorităţii competente în îndeplinirea funcţiilor sale", stipulează ordonanţa. 

Ce prevede actul normativ

Actul normativ prevede că în 2017 finanţarea autorităţii competente se va realiza cu încadrarea în bugetul aprobat al Secretariatului 
General al Guvernului prin Legea bugetului de stat pe acest an. În cadrul autorităţii competente funcţionează un consiliu de administraţie, format din cinci membri, numiţi pentru un mandat de 5 ani. Acest consiliu de administraţie este format dintr-un preşedinte, doi reprezentanţi ai Secretariatului General al Guvernului, un reprezentant al Ministerului Energiei şi un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice. 

"Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români cu domiciliul în România, cu o bună reputaţie, având studii superioare tehnice, economice sau juridice, cu o vechime de minim 10 ani în funcţii de conducere în instituţiile publice ori în companii din domeniul petrolului, energiei electrice sau al gazelor naturale", mai prevede acest proiect. Camera Deputaţilor este for decizional pentru acest proiect.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel