Mohammad Murad, primul om de afaceri care a implementat sistemul all inclusive pe litoralul românesc, a vorbit despre serviciile hoteliere oferite de el și despre cum "se pot face și altfel lucrurile" în țara noastră.
"Sunteți primul om de afaceri din domeniul hotelier care a implementat sistemul all inclusive pe litoralul românesc. Era în 1998, când ați introdus aproape cu forța bufetul suedez la micul dejun, la unul dintre hotelurile din Mamaia.", a spus Denise Rifai despre Mohammad Murad, la emisiunea "40 de întrebări" de la Kanal D.
Potrivit celor spuse de prezentatoare, în trecut, Mohammad Murad povestea că la acel moment "a fost mare scandal."
"Clienții mi-au zis să plec din țară pentru că ei au venit la mare ca să fie serviți, nu ca să se servească singuri. Toți hotelierii veneau, se uitau și se mirau: Cum adică să dau mâncare cât vrea turistul?", mărturisea atunci Murad.
"În ciuda acestor reacții, ați continuat cu implementarea acestui sistem all inclusive și ați investit milioane de dolari ca să-i convingeți pe turiștii români să aleagă plajele din România și nu pe cele din Bulgaria. Astăzi, sunteți văzut constant în hotelurile dumneavoastră de pe litoral în bucătăriile din aer liber, preparând mâncare și servind clienții.", a continuat Denise Rifai.
Întrebat "ce notă dați serviciilor hoteliere oferite", Mohammad Murad a răspuns că media este nota 8: "Chiar acum vreo două săptămâni am făcut evaluarea și am dat nota. Sigur, variabile: între 7,75 și 8,50. Nu mă critic, constat. Suntem undeva pe la media 8. Aș vrea mai mult. Când crezi că ești la nota 10, cum zic alții, deja cred că visezi prea sus. Aș vrea să visez eu prea jos. Avem mult de lucru."
În continuare, afaceristul a dezvăluit că "îmi place să comunic cu oamenii. Îmi place să fiu eu! Contractele, conturi, milioane contează puțin pentru cel din fața ta. Ce e în spate e al tău, dar ce e în fața ta e un om simplu, un turist care a muncit un an și vine să petreacă vacanța la tine. Atunci, trebuie să dai totul original, din suflet, ca să simtă confortul."
"Trebuie să schimbăm comunicarea dintre noi", a subliniat Mohammad Murad. Omul de afaceri a oferit apoi un exemplu care, pentru unii, ar părea greu de crezut. Totuși, se întâmplă și în România.
"Mie niciodată nu mi-a cerut cineva un lucru și eu să-i spun ospătarului să aducă. Mi-a cerut ceva, mă duc eu personal și aduc, pun pe masă. Asta înseamnă să fii un adevărat om din turism. Turismul nu se face prin birouri, cu cravată... Turismul se face de la om la om, direct. În bucătărie, punând flori, făcând curat...", a precizat Mohammad Murad.
"Nu avem voie să credem că am ajuns milionari și trebuie neapărat să stăm în birou, să fumăm trabuc, să scoatem un pix de 2.000 de euro... nu există! Dacă în medicină se tratează oamenii de boli, noi îi tratăm de starea psihică pe care o au. Trebuie să transmitem un mesaj foarte clar. În România se pot face și altfel lucrurile. Mă bucur că pot să fiu de folos pentru mii și sute de mii de români care ne trec pragul.", a conchis omul de afaceri în cadrul emisiunii "40 de întrebări cu Denise Rifai" de la Kanal D.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu