Turismul românesc are nevoie de o viziune coerentă pe termen lung şi un buget de promovare care să permită jucătorilor din piaţă să fie competitivi, a susținut, joi, la deschiderea ediţiei de toamnă a Târgului de Turism al României (TTR), preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Mohammad Murad.
'Importanţa a ceea ce se cheamă produs turistic începe să dispară şi este păcat. Mă refer la oameni. Nu mai găsim angajaţi, pentru că nu le dăm confortul de care au nevoie. Turismul nu se face de azi pe mâine. Avem nevoie de un program, de o viziune, avem nevoie să fim conectaţi cu ţările care ne concurează. Este nevoie de o adevărată strategie de promovare, pentru că avem un mare potenţial turistic. Nu este normal ca bugetul de promovare să fie de două milioane euro, cât ar fi un buget pentru promovarea unui salam. Este trist!', a spus Murad, citează Agerpres.
Acesta a precizat că în turismul românesc sunt peste 160.000 de angajaţi, iar acest domeniu este cartea de vizită a României. 'Pentru a avea o carte de vizită bună, trebuie să schimbăm modul de gândire, astfel încât Ministerul Turismului, care nu există astăzi, Autoritatea Naţională pentru Turism, care astăzi există - şi cu care avem o bună colaborare - să nu mai fie o şcoală de vedete care vor să facă doar imagine. Este nevoie de oameni pragmatici, de oameni care ştiu foarte bine de ce altora le merge bine şi nouă nu', a explicat Murad.
[citeste si]
El a atras atenţia că, în prezent, gradul mediu de ocupare a hotelurilor din România, de 27-30%, este foarte mic, iar creşterea turismului în 2016 este sub potenţialul ţării.
Peste 230 de agenţii de turism şi tour-operatori din 14 ţări sunt prezente, în perioada 17-20 noiembrie, la ediţia de toamnă a Târgului de Turism al României (TTR) de la Romexpo.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu