Există anumite momente în an când la birourile de daune din cadrul serviciilor de Poliţie se fac adevărate cozi. Iată de ce.
"Este deja o sintagmă considerată mult prea banală asta cu adaptarea vitezei la condiţiile de drum.
Întotdeauna, la nivel naţional, după o perioadă mai îndelungată în care nu au fost precipitaţii, în prima zi când a plouat, la birourile de avarie auto şi la asiguratori sunt cozi pentru avarii auto, pentru acroşaje în trafic sau pentru alte situaţii generate de grabă. Pentru că nu ne luăm umbrela când plouă, ne luăm maşina.
E clar că avem o capacitate redusă a reţelei rutiere din România, dar cu toate astea nu anticipăm, nu plecăm mai devreme. nu ne trezim mai devreme dimineaţa, ca să ne luăm timpul necesar pentru a ajunge la destinaţie ca şi când ar fi uscat. Şi atunci, ce facem? Ne întâlnim cu toţii în trafic şi căutăm să exploatăm fiecare oportunitate pentru a recupera timp", a declarat Costin Tătuc, specialist în siguranţă rutieră, la DC Conducem.
"Toată lumea se ia după acea prevedere legală care spune că uzura maximă admisă a unei anvelope în trafic este de minimum 1,6 mm. La 1,6 mm aderenţa e aproape zero. Există nişte martori de uzură pe care producătorii de anvelope îi introduc în canalele anvelopei, dar atenţie, asta este limita legală maximă.
Un om responsabil, un deţinător de maşină care ţine la siguranţa lui şi a altora, va respecta altă normă. Şi anume, atunci când anvelopa a atins un grad de uzură mai mare de 60%, trebuie să o înlocuiască.
Mai sunt oameni care merg pe ideea că iau anvelope de la alţii, că par bune. Da, poate au venit anvelopele de pe o maşină care nu a rulat foarte mult şi, din cauza asta, profilul s-ar putea să fie acceptabil. Dar să nu uităm că o anvelopă este recomandată a fi folosită maximum 5 ani. Pentru că materialul din care e anvelopa îmbătrâneşte", a mai explicat Costin Tătuc.
VEZI MAI MULTE ÎN VIDEO:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu