Monitorizarea traficului rutier cu radare e-Sigur, implementat în România: Unde s-au amplasat primele dispozitive

Foto: DGPMB
Foto: DGPMB

Poliția Română a lansat sistemul de monitorizare a traficului rutier e-Sigur, care utilizează radare moderne pentru reducerea accidentelor și a mortalității pe drumurile publice. 

Citește și: Nou nume printre prezidențiabili. Chirieac: Pe zona de haștag nu s-au spus ultimele cuvinte

Comisarul șef Bogdan Oproiu, directorul adjunct al Direcției Rutiere, a anunțat marți că primele dispozitive au fost deja instalate pe autostrăzile A1, A2 și pe DN2 în județul Vrancea, urmând ca proiectul să fie extins în întreaga țară.

„Aș vrea să reamintim faptul că, începând cu 1 ianuarie 2025, a fost operaționalizat sistemul de monitorizare a traficului rutier e-Sigur, sistem care presupune supravegherea drumurilor naționale sau a drumurilor cu risc rutier de la nivelul României, supraveghere prin intermediul dispozitivelor radar. Vorbim despre dispozitive radar tip pistol, care vor fi montate pe trepied. Ele vor putea fi observate pe marginea drumului, vor fi la vedere, vor funcționa într-un mod automat, ceea ce presupune înregistrarea tuturor vehiculelor care depășesc limita de viteză”, a declarat, marți, Bogdan Oproiu.

Directorul adjunct al Direcției Rutiere a precizat că în prezent proiectul se află într-o etapă incipientă. „În această perioadă ne aflăm într-o etapă de debut a sistemului e-Sigur, fapt pentru care îl putem întâlni momentan doar pe autostrada A1, tronsonul București-Pitești, Autostrada A2 București-Constanța și pe DN2 pe raza județului Vrancea, iar etapizat acest sistem va fi implementat la nivelul întregii țări. Scopul principal al sistemului este acela de a asigura o fluență a traficului rutier și de a ne îndeplini ținta de țară, respectiv reducerea cu 50% a mortalității până în anul 2030”, a explicat Oproiu.

Referindu-se la modalitatea de sancționare a șoferilor care depășesc viteza legală, Oproiu a detaliat procesul: „Procesul de implementare a acestui sistem e-Sigur va fi următorul: după încheierea activității, polițistul rutier va descărca toate datele ce au fost înregistrate de către aparatul radar, iar colegii care se află în Centrul de management al traficului vor proceda la prelucrarea datelor, vor identifica proprietarii autovehiculelor care au fost depistate circulând cu viteză, îi vor notifica, proprietarii autovehiculelor au obligația de a comunica Poliției Rutiere datele conducătorului auto, după ce polițiștii rutieri primesc aceste date vor întocmi direct procesul verbal față de șofer pe care îl vor transmite către domiciliul acestuia”.

Bogdan Oproiu a subliniat că dispozitivele radar vor fi amplasate exclusiv în zonele cu risc rutier. „Aceste dispozitive radar pe trepied vor fi întâlnite exclusiv în zonele cu risc rutier. Ați adus în discuție Autostrada 1 București-Pitești. Pe această arteră avem mai multe zone cu risc rutier, astfel că astăzi dispozitivul radar va putea fi observat într-o zonă cu risc rutier, mâine în altă zonă astfel încât etapizat să atingem toate zonele. Vor fi amplasate în fiecare zi în zonele cu risc rutier astfel încât etapizat să putem atinge toate zonele cu risc rutier din România în toată țara. Pentru acest proiect, acest sistem e-Sigur, avem pregătite 700 de dispozitive radar de tip pistol, care vor putea fi observate treptat pe marginea drumului public, alături de un echipaj de Poliție Rutieră, bineînțeles”, a declarat Bogdan Oproiu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2025 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel