În monografia publicată la 25 de ani de la înființarea Serviciului Român de Informații, apare o frază cheie. Unii ar putea s-o interpreteze drept o referire la Dosarul Flota și la Traian Băsescu.
"Prin cointeresarea materială a unor decizionali, s-a diminuat capacitatea operațională a infrastructurii navale și implicit a capacității statului român de operator la Marea Neagră", scrie în "Monografia SRI 25 de ani", la pagina 82. Însă, fraza descrie situația din anii 1993-1996, când Traian Băsescu era doar deputat PD. Traian Băsescu a fost ministru al Transporturilor în perioada 1990-1992 și 1996-2000. Cel mai probabil, fraza se referă la porturile maritime și la infrastructura acestora. Mai ales că se vorbește și de degradarea infrastructurii rutiere și feroviare, în lipsa unor investiții pentru mentenanță și modernizare.
Capitolul în care este plasată fraza descrie situația internă dificilă din punct de vedere socio-economic, într-un moment în care se asuma obiectivul integrării europene și euro-atlantice.
Dosarul Flota, prejudiciu zero
Cel mai controversat caz legat de Ministerul Transporturilor este celebrul dosar "Flota", în care fostul președinte Traian Băsescu a fost acuzat de abuz în serviciu, delapidare și fals intelectual. Procurorii au clasat cazul pentru că "fapta nu există". Prejudiciul invocat la deschiderea dosarului era de peste trei sute de milioane de dolari. O nouă expertiză, efectuată la DNA în mandatul lui Daniel Morar, a stabilit că prejudiciul este zero. Ca urmare, dosarul a fost închis.
Totuși, navele respective nu mai sunt ale României. În 1989, flota națională era pe locul nouă în topul mondial. După asocierea cu firme străine, începând din 1990, România a pierdut majoritatea navelor, după asocierea cu companii străine.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News