Transportatorii privaţi nu oferă condiţii cum doresc călătorii, dar nici monopolul regiei publice de transport nu este benefic pentru cetăţeni, a declarat joi, în contextul dezbaterilor privind transportul metropolitan şi adoptarea de către Guvern a OUG 51, preşedintele executiv al PSD Braşov, Lucian Pătraşcu.
Acesta consideră că o soluţie ar fi organizarea unei licitaţii pentru traseele interjudeţene, iar câştigătorul 'să respecte în mod clar nişte clauze, nişte condiţii stricte', printre care, de exemplu aceea ca autobuzele folosite să nu aibă o vechime mai mare de 5 sau 8 ani.
'În ultima perioadă se tot discută despre transportul metropolitan, mai ales după ce s-a dat o ordonanţă de prelungire a licenţelor transportatorilor până în 2023. Mulţi dintre factorii implicaţi au ieşit în public cu fel de fel de declaraţii mai pompoase, dar care nu folosesc absolut deloc călătorilor. (...) În primul rând, trebuie luat în calcul dacă cei de la RATBV au angajaţi un număr de şoferi, astfel încât să acopere necesarul, dar şi mijloace de transport noi. Dacă nu, am asista la aceeaşi situaţie cu a firmelor de transport private. Este cunoscut faptul că RATBV a achiziţionat peste 100 de autobuze noi, dar să nu uităm de traseele din municipiul Braşov. Nu cred că braşovenii ar fi de acord ca după ce s-au scumpit biletele destul de mult, tocmai pentru a se oferi confort călătorilor, să circule tot cu autobuzele vechi (lucru care se întâmplă, în momentul de faţă, cu troleibuzele)', a afirmat Pătraşcu, menţionând, de asemenea, 'problemele cu alcoolul' a unor şoferi ai RATBV.
Acesta menţionează că, potrivit declaraţiilor reprezentanţilor administraţiei locale, nu se vor achiziţiona autobuze noi, cu excepţia celor electrice, ridicând astfel întrebarea cu ce autobuze vor asigura cei de la RATBV transportul pe traseele din exteriorul municipiului. 'Este unanim acceptat faptul că, acolo unde există concurenţă, automat vor fi şi preţuri bune. Dacă va fi doar operatorul RATBV şi va deţine monopol, atunci vor avea preţuri după bunul plac, pentru că nimeni nu va mai concura cu aceştia (...) Oare nu ar fi mai bine să fie organizată o licitaţie pentru aceste trasee? O licitaţie unde câştigătorul să respecte în mod clar nişte clauze, nişte condiţii stricte. De exemplu, una dintre obligaţii ar putea fi ca autobuzele folosite să nu aibă o vechime mai mare de 5 sau 8 ani. Nu ar fi în folosul cetăţenilor o astfel de licitaţie? De ce să ne gândim la binele RATBV şi nu la cel al călătorilor?', susţine Pătraşcu, într-un comunicat de presă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News