Cu o jumătate de miliard de fani, o avere de milioane de dolari și un imperiu global, MrBeast (Jimmy Donaldson) este unul dintre cei mai influenți creatori de pe YouTube.
Cu toate acestea, un document legal de 54 de pagini poate reprezenta cea mai mare provocare de până acum pentru el. Cinci concurente de la viitorul reality show „Beast Games”, care urmează să fie difuzat pe Prime Video, au intentat un proces împotriva companiei sale de producție, MrB2024, și Amazon, în Los Angeles, scrie BBC.
Promovat ca cea mai mare competiție de acest tip, show-ul urmează să reunească 1.000 de participanți pentru a concura pentru un premiu de 5 milioane de dolari. Totuși, procesul pune mari bețe în roate show-ului. Concurentele afirmă că au suferit într-un mediu în care „s-a încurajat sistematic o cultură de misoginie și sexism”. În plus, se sugerează că participanții au fost „hrăiniți puțin și excesiv de obosiți”, iar mesele erau oferite „sporadic și insuficient”, punând în pericol sănătatea acestora.
O secțiune din document, redactată în mare parte, menționează acuzații de hărțuire sexuală și un mediu de lucru ostil. În august, „New York Times” a raportat că mai mulți participanți ai emisiunii nepublicate au suferit spitalizări, unii dintre aceștia afirmând că au stat peste 20 de ore fără să fie hrăniți și fără să-și fi primit medicamentele la timp.
Până în prezent, MrBeast nu a făcut comentarii publice, iar BBC a încercat să obțină o reacție din partea lui și a Amazon. Aceste acuzații ar putea afecta popularitatea lui MrBeast, însă el nu este străin de controverse și a reușit să le depășească de fiecare dată. În iulie, MrBeast a anunțat că a angajat investigatori după ce fostul său co-prezentator, Ava Kris Tyson, a fost acuzată de comportament neadecvat față de un adolescent. Ava a negat acuzațiile, dar și-a cerut scuze pentru „comportamente din trecut” care nu au fost acceptabile. MrBeast a spus că este „dezgustat” de aceste acuzații.
În plus, alte acuzații au apărut pe un canal anonim de YouTube, din partea unei persoane care pretinde că a fost un fost angajat. De asemenea, unele dintre acțiunile sale filantropice, cum ar fi construirea de fântâni în Africa sau plata pentru intervenții chirurgicale destinate persoanelor cu deficiențe de vedere și auz, au atras critici și acuzații de exploatare. Un exemplu este comentariul unei persoane pentru „The Independent”, care a spus: „Persoanele surde ca mine merită mai mult decât ultimul material inspirațional creat de MrBeast.”
În ciuda acestor controverse, imperiul lui MrBeast continuă să crească. Cu doar o zi înainte de a apărea știrea despre proces, el a anunțat o colaborare cu KSI și Logan Paul pentru o nouă linie de produse alimentare care ar putea rivaliza cu Lunchables. De asemenea, videoclipurile sale continuă să atragă milioane de vizualizări, cel mai popular dintre ele fiind recrearea show-ului „Squid Game”, vizionat de 652 de milioane de ori. Cele mai multe dintre acțiunile sale filantropice sunt mai puțin controversate, cum ar fi oferirea de case, bani și mașini, ceea ce contribuie la imaginea sa de „băiat bun” al internetului.
Site-ul său afirmă că a livrat peste 25 de milioane de mese persoanelor nevoiașe din întreaga lume. Numărul fanilor săi continuă să crească, în iunie devenind cel mai mare canal de pe YouTube. Potrivit Socialblade, MrBeast a câștigat încă 5 milioane de abonați doar în ultimele 30 de zile. Cu toate acestea, nu se poate spune exact câți oameni s-au dezabonat în aceeași perioadă, dar numărul celor care aleg să-i urmărească videoclipurile îl depășește clar pe cel al celor care pleacă.
James Lunn, director de strategie la Savvy Marketing, consideră că MrBeast se află într-o „poziție unică” cu un brand „multifațetat” ce acoperă diverse industrii. El sugerează că „o abordare proactivă, care să abordeze transparent problemele și să asigure responsabilitatea, ar putea proteja brandul său”.
Pe de altă parte, expertul în branding Catherine Shuttleworth avertizează că dimensiunea sa masivă poate acționa ca un scut împotriva reacțiilor negative, dar procesul curent ar putea să fie o provocare mai serioasă. În special, inițiativele sale comerciale adresate familiilor și copiilor, cum ar fi ciocolata Feastables și produsele alimentare Lunchly, ar putea fi afectate de controverse legate de siguranță și etică, deoarece părinții, care au adesea puterea de cumpărare, sunt mai puțin toleranți la astfel de probleme.
Chiar dacă MrBeast a reușit să domine YouTube, aceste provocări în creștere ar putea avea un impact semnificativ asupra viitorului său.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu