Medicul Egri Eduard a făcut câteva precizări importante în contextul în care s-au înregistrat mai multe cazuri de boală diareică cu Norovirus la copii.
„Pentru că am avut mai multe cazuri de boală diareică cu Norovirus la copii, m-am gândit să scriu câteva rânduri. Norovirusul provoacă gastro-enterită manifestată prin diaree, greață, vărsături, crampe abdominale, oboseală și febră ușoară.
Norovirusurile sunt foarte contagioase și se pot răspândi rapid în locurile în care oamenii sunt în contact strâns, cum ar fi școli, locuri de joacă și locuri aglomerate. Copiii se pot infecta un norovirus prin contact direct, atingând o suprafață sau un obiect care a fost contaminat iar apoi punând mâna în gură sau după ce au mâncat alimente sau băuturi contaminate în timpul pregătirii.
Simptomele sunt asemănătoare la toate vârstele, debutează brusc, la copii predomină vărsăturile iar la adulți diareea, cele mi frecvente fiind:
Greață și/sau vărsături
Diaree apoasă
Dureri de burtă
Febra usoara
Dureri de corp
Somnolență, apatie, buze uscate, fața încercănată dacă apare deshidratarea
În primul rând mențineți copilul hidratat,
Reintroduceți alimentele cu grijă, gustări ușor de digerat, cum ar fi cereale uscate, biscuiți, și covrigei; sau dieta tradițională pentru diaree: banane, orez, mere coapte și pâine prăjită,
Încurajați copilul să se odihnească să stea confortabil cu jucării preferate care se pot dezinfecta.
În caz de apariție a semnelor de deshidratare mergeți la medic sau camera de gardă pentru evaluare”, a scris, pe contul de Facebook, medicul specialist de medicină de familie Egri Eduard.
Medicul epidemiolog Doina Azoicăi, preşedinte al Societăţii Române de Epidemiologie, atrage atenţia că e posibil ca, odată cu începerea anului şcolar, să existe o creştere a numărului de cazuri SARS-CoV-2.
„În evoluţia acestei pandemii, vom constata că sunt multe asemănări cu evoluţia înregistrată de la 1 septembrie 2020, respectiv 1 septembrie 2021, astfel încât să putem formula o evoluţie care va fi valabilă pentru 2022. În aceşti ani numărul cazurilor a crescut progresiv odată cu începerea activităţilor profesionale şi educative. Ştim foarte bine că în octombrie sau noiembrie s-au înregistrat vârfuri ale unor noi valuri pandemice. Deci e posibil şi probabil că şi în 2022 vom avea această evoluţie probabilă a pandemiei cu care sigur ne-am "obişnuit" şi ne-a demonstrat faptul că trebuie să ne obişnuim şi să încercăm să o depăşim cu un minim de sacrificii. În acest context, e posibil ca, odată cu începerea anului şcolar, să existe o creştere a numărului de cazuri, atât printre copiii de vârstă şcolară, cât şi printre adulţi, bineînţeles, pentru că măsurile pe care trebuie să le luăm vizavi de unităţile acestea şcolare au efecte în limitarea riscului îmbolnăvirii la copii, dar şi limitarea riscului îmbolnăvirilor la adulţii din anturajul copiilor sau adulţii care lucrează în sistemul de învăţământ, a declarat, pentru Agerpres, medicul Doina Azoicăi.
Există o strategie de pregătire a anului şcolar
„Fie că vorbim de ciclul preuniversitar sau universitar, există nişte planuri de măsuri care trebuie luate. În egală măsură consider că şi în acest an trebuie să urmărim acest plan pentru ca evoluţia pandemiei să nu ne surprindă, să nu fim niciodată surprinşi. Ca măsuri care trebuie luate sunt cele de pregătire a unităţilor şcolare, iar aceste măsuri de pregătire sunt multiple, sunt ample, începând cu măsurile de reconsiderare sau de restabilire a circuitelor în aceste unităţi şcolare, responsabilizarea persoanelor care trebuie să monitorizeze buna desfăşurare a activităţilor în unităţile acestea de învăţământ. Bineînţeles, cu respectarea recomandărilor privind măsurile epidemiologice care sunt transmise de Ministerul Educaţiei, în colaborare cu Ministerul Sănătăţii, a precizat epidemiologul.
Medicul a enumerat o serie de măsuri care trebuie avute în vedere pentru a se evita o creştere a numărului de îmbolnăviri.
„Unităţile şcolare, ca şi în anul anterior, să stabilească un orar corespunzător al activităţilor, astfel încât să se evite aglomerările cu un număr mare de elevi într-un interval de timp, astfel încât procesul educaţional să se desfăşoare normal, dar să se evite aceste contacte multiple ale elevilor din diverse cicluri de învăţământ. De asemenea, o măsură care a fost discutată anul trecut şi a fost mult mediatizată a fost această măsură de dimensionare corespunzătoare a claselor, în sensul că încă de anul trecut recomandarea a fost ca numărul efectivului elevilor dintr-o clasă să nu fie foarte crescut, pentru că acest fapt poate să favorizeze contacte strânse în cazul mai multor elevi şi transmiterea mai facilă a virusului care creşte în intensitate acest fenomen epidemiologic, a explicat ea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News