Compania auto Ford face o mutare pe final de an pentru a lupta contra crizei cipurilor, criză care afectează industria la nivel mondial.
Grupul auto Ford Motor Co şi producătorul de semiconductori GlobalFoundries Inc au informat joi că intenţionează să colaboreze pentru a majora livrările pentru vehiculele Ford, dar şi pentru alţi producători auto americani, transmite Reuters. Cele două companii au anunţat un acord cu caracter neobligatoriu care ar putea implica majorarea capacităţii de producţie pentru actuala gamă a producătorului Ford şi efectuarea în comun de activităţi de cercetare-dezvoltare în domeniul unor categorii de cipuri, care ar urma să fie folosite la maşinile viitorului, scrie Agerpres.
Ford şi GlobalFoundries nu au dat publicităţii condiţiile acordului şi nu au precizat dacă Ford va furniza finanţare sau alte angajamente pentru a-şi rezerva produse GlobalFoundries la actualele sau viitoarele fabrici. Cele două companii au precizat doar că această "colaborare strategică" nu implică achiziţii reciproce de acţiuni.
Vicepreşedintele Ford, Chuck Gray, a explicat că firma intenţionează să realizeze designul propriilor cipuri, care să fie produse de un partener.
Şi alţi mari producători auto, cum ar fi Volkswagen, au anunţat că vor să realizeze designul propriilor cipuri.
Directorul general al Ford, Jim Farley, a afirmat că acordul cu GlobalFoundries face parte din planul companiei de a integra vertical tehnologiile cheie. Deşi Ford se aşteaptă la atenuarea deficitului global de semiconductori, directorul financiar John Lawler a apreciat recent că acesta s-ar putea extinde până în 2023, ceea ce va afecta producţia.
"Ne aşteptăm la o creştere cu aproximativ 10% a vânzărilor în 2021, iar lipsa cipurilor încă ne afectează", a declarat Lawler.
Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România.
Înmatriculările de autoturisme în Uniunea Europeană au scăzut cu peste 30% în luna octombrie, atingând cel mai scăzut nivel pentru această lună de la începutul colectării datelor statistice, în condiţiile în care criza globală de semiconductori continuă să afecteze livrările de vehicule, arată datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Potrivit sursei citate, 665.001 autoturisme au fost înmatriculate în luna octombrie a acestui an în Uniunea Europeană, în scădere cu 30,3% comparativ cu 953.603 unităţi în luna octombrie 2020.
ACEA a precizat că luna octombrie a fost a patra lună consecutivă de declin al pieţei auto din UE în acest an iar majoritatea pieţelor auto din UE au înregistrat scăderi de două cifre, inclusiv cele patru mari pieţe: Italia (-35,7%), Germania (-34,9%), Franţa (-30,7%) şi Spania (-20,5%).
"Cu 665.001 unităţi vândute în întreaga regiune, acesta a fost cel mai slab rezultat în termeni de volum pentru o lună octombrie de la debutul colectării datelor statistice", subliniază ACEA.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News