Ministrul Claudiu Năsui pune în dezbatere publică un proiect care are ca scop debirocratizarea comerțului din România.
Publicitate
Comerțul din România are nenumărate hibe legislative, anunță Năsui printr-o postare pe Facebook. Astfel, ministrul Economiei pune în dezbatere publică un proiect menit să debirocratizeze acest sector. „Eliminăm încă o tură de excese ale statului împotriva antreprenorilor. Azi am pus în transparență un proiect pentru debirocratizarea comerțului. Proiectul desființează mai multe bariere inutile și rente de băieți deștepți”, scrie ministrul.
„Ce facem concret? Câteva exemple:
Eliminăm obligația de a face un curs inutil de vânzător pentru oamenii care vor să facă vânzare. Acum, dacă cineva vrea să vândă ceva, trebuie să ia o ștampilă cum că a făcut un curs inutil. Evident, cursul nu poate fi făcut oriunde, ci numai la niște firme special „acreditate” de stat. Care, după cum ați intuit, ne taxează pentru asta. M-am uitat de curiozitate, prețurile variază între 500 și 700 de lei.
Vă întrebați de ce nu scad prețurile produselor? Sau nu scad sub anumite praguri? Pentru că prin legea actuală acest lucru este amendat și descurajat printr-o birocrație infernală. Aberant, nu?
Eliminăm și birocrația de care era nevoie la soldarea sau lichidarea stocurilor. Dacă o firmă voia să-și lichideze marfa, trebuia să parcurgă o birocrație întreagă, inclusiv să facă o notificare la primărie. Eliminăm și interdicția de a face mai mult de două soldări pe an. După acest proiect, totul se va face ușor”, mai transmite Năsui.
„O economie este cu atât mai sănătoasă cu cât permite concurența. Concurența pentru cele mai bune produse și concurența pentru cele mai mici prețuri. O altă absurditate a statului român este că, deși zice că vrea să încurajeze inovația și concurența, blochează modele noi de afaceri prezente în toată Europa. Cum? Prin supra-reglementare și sancțiuni. Așa cum au apărut serviciile de tip Uber și livrările la domiciliu, așa trebuie să fim deschiși la mai multe inovații.
De exemplu, în Europa s-a extins recent modelul de afaceri «from-farm-to-fork», adică direct de la fermă la furculiță, fără intermediari. Cum funcționează? Fermierii se adună pe rețele de socializare împreună cu clienții lor și spun ce produse au pe stoc. Clienții încep să plaseze comenzi. Și, ca să evite costurile recurente de transport, se întâlnesc o dată pe săptămână timp de o oră să își livreze produsele comandate. Practic, oamenii cumpără direct de la fermier. Mai toate conceptele și politicile pe care le susține Uniunea Europeană de lanț scurt, bio, eco, green sunt acoperite de acest model de afaceri”, continuă Claudiu Năsui.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News