Șoferii își vor pot înmatricula mașina online. Proiectul de lege care prevede asta a fost aprobat de Camera Deputaților.
În ședința de marți, 27 februarie, Camera Deputaților a dat undă verde proiectului de lege care vizează înmatricularea mașinilor în mediul online, prin intermediul unei aplicații dezvoltate de către Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Propunerea va ajunge acum pe masa președintelui Klaus Iohannis care urmează să o promulge, deschizând calea către publicarea oficială în Monitorul Oficial.
Astfel, nu va mai i necesară prezența fizică la un sediu specializat. Proiectul de lege amintit aduce modificări la OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice (Codul Rutier actual). Noile amendamente sunt cuprinse între articolele 11-2 și 11-7 și marchează o evoluție semnificativă în domeniul administrativ al înmatriculării vehiculelor în țară.
Șoferii pot utiliza aplicația prin completarea unui set minim de informații esențiale pentru identificarea vehiculului și, dacă este cazul, a oricăror documente electronice necesare pentru diverse operațiuni, cum ar fi înmatricularea, transferul dreptului de proprietate, emiterea unui nou certificat de înmatriculare, radierea din circulație, precum și declarațiile fiscale sau radierea din evidențele fiscale.
Iată și ocumentele necesare pentru finalizarea procesului de înmatriculare online a autovehiculelor:
„În termen de 5 zile de la data efectuării, prin intermediul platformei informatice (…) a operațiunilor de înmatriculare, de transcriere a transmiterii dreptului de proprietate, de emitere a unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a modificării datelor din acesta sau de radiere din circulație a unui vehicul, autoritatea competentă de înmatriculare transmite în format electronic organelor fiscale locale competente următoarele informații și documente:
a) datele de identificare ale persoanelor care au dobândit dreptul de proprietate asupra vehiculului care face obiectul respectivei operațiuni, precum și ale deținătorului mandatat, după caz;
b) datele de identificare și caracteristicile tehnice ale vehiculului;
c) confirmarea efectuării operațiunii de înmatriculare, de radiere din circulație sau de emitere a unui nou certificat de înmatriculare, după caz, precum și confirmarea declarării în scop fiscal și de radiere din evidențele fiscale;
d) actele translative ale dreptului de proprietate asupra vehiculelor și, după caz, extrasele din contractele de leasing, care să conțină cel puțin părțile, data încheierii contractului și datele de identificare ale vehiculului, precum și procesele-verbale de predare-primire.”, se arată în noul proiect de lege.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News