Pilotul Cezar Osiceanu a avut o scurtă reacție după ce British Airways a anunțat, acum câteva ore, că a reușit să oprească greva angajaților de la check-in de pe aeroportul Heathrow din Londra.
„British Airways a anunțat, acum câteva ore, că a reușit să oprească greva angajaților de la check-in de pe aeroportul Heathrow din Londra. Această categorie de angajați fusese drastic redusă ca număr și i se tăiase și 10% din venitul stabilit în anul 2018.
Sindicatele, în urma refuzului repetat al companiei de a renegocia salariile, au stabilit data de 8 iulie pentru începerea grevei generale care ar fi paralizat complet uriașul aeroport.
În fața acestei alternative, British Airways a cedat. Managementul corporatist a preferat să arunce prosopul și să își salveze profitul fabulos obținut până acum decât să piardă în câteva zile tot! Deci, se poate!”, a spus Cezar Osiceanu.
Companiile aeriene anulează curse aeriene, pe bandă
Motivul? Lipsa personalului. În pandemie, multe companii au concediat angajați.
Despre acest subiect ne-a vorbit pilotul Cezar Osiceanu.
„Acesta este motivul real al situației generale din aviație: profitul mai întâi! Cu toate că aproape toți operatorii aerieni au primit ajutoare de stat sub diverse forme, lăcomia nu cunoaște limite!
În pandemie, au fost dați afară piloții, tehnicii și însoțitorii de bord, dar și „furnicile”, adică personalul auxiliar (Checkin, încărcători de bagaje, șoferi etc).
În pandemie, corporatiștii nu au fost concediați și nu au suferit pierderi salariale.
2019 a fost anul de vârf al aviației mondiale, cu 100.000 zboruri pe zi, în timp ce, în 2021, cea mai rea zi a fost cu doar 10.000 zboruri pe zi.
Anul 2022 are o medie actualizată de peste 90% din anul 2019 realizată până în prezent și pentru finalul anului se estimează 100%.
Cu un număr de angajați mai mic cu 35-40% față de anul 2019 și cu doar 90% realizat față de acel an, puteți să calculați rata profitului pentru fiecare companiei aeriana cu ajutorul datelor publicate obligatoriu.
Toate companiile low cost vând cu 5% mai multe bilete decât capacitatea avionului respectiv și nimeni de la asociațiile de protecție a consumatorilor nu sancționează această practică rea.
Toate companiile aeriene au antamat curse charter sau regulate peste capacitățile lor fizice pentru a smulge pasagerilor bani în avans care să le asigure un Cash flow cât mai bun, ieftin și fără probleme.
Bazându-se pe prevederile nu tocmai actualizate ale „Drepturilor pasagerului”, unicul document oficial care protejează pasagerii cât de cât, companiile invocă în sprijinul lor clauzele de forță majoră. Astfel nu vor da înapoi decât maximum 10% din banii încasați pasagerilor - prin oferirea de bilete pe alte rute - se vor optimiza acele rute cu pasageri suplimentari”, a explicat pilotul Cezar Osiceanu pentru DC News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu