Nebunie cu telefoanele mobile la școală. Schema elevilor pentru a scăpa de interdicția din pauze

Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com

Este controversă mare cu telefoanele mobile în școli.

VEZI ȘI: Revolta părinților după ce telefoanele elevilor au fost interzise chiar și în pauze. „O mizerie impusă. De-asta vom pleca, în masă, din România!”

Teoretic, elevii sunt nevoiți să-și lase telefoanele mobile într-un spațiu special amenajat pentru acest lucru, la începutul programului școlar, și le pot lua înapoi în momentul în care pleacă acasă.

Doar că evident, acest lucru nu se practică. 

Am întrebat-o pe vecina mea de clasa a cincea: „Cum este fără telefon în pauze?”

A început să râdă. 

„Păi, sunt clasa a cincea. Nu mai am învățătoare! Așadar, în pauze suntem singuri, adică liberi să facem ce vrem și ne luăm telefoanele de unde sunt depozitate, adică de pe o masă! Nu ne verifică nimeni și putem face ce vrem cu telefoanele în pauze”, ne-a spus fetița.

Potrivit normelor, elevii nu au voie să folosească telefoanele mobile sau alte echipamente de comunicații electronice în timpul orelor de curs sau în timpul activităților educaționale care se desfășoară în afara unităților de învățământ. Pot face acest lucru doar în scop educativ, doar dacă dascălii sunt de acord cu folosirea telefoanelor, ori în pauze, în spații autorizate explicit de regulamentul intern al unității de învățământ.

Elevii nu mai au voie să folosească telefoanele mobile nici măcar în pauze, o măsură care a divizat puternic părinții

Unii dintre aceștia sunt de acord, considerând că astfel copiii se vor concentra mai bine la ore, în timp ce alții cred că telefonul mobil este un mijloc esențial de comunicare și siguranță. În trecut, mulți părinți s-au bucurat că pot să își contacteze copiii în timpul școlii, să știe unde sunt, dacă au nevoie de ceva sau dacă au pățit ceva. Telefonul mobil era o legătură constantă între părinte și copil.

Înțelegem că una dintre problemele ridicate de profesori este faptul că elevii se uită în telefon în timpul orelor, ceea ce le afectează atenția. Totuși, dacă acest lucru se întâmplă, poate cauza nu este doar telefonul, ci și modul în care se desfășoară orele. Dacă elevii sunt captivați de predare, probabilitatea să se lase distrași de telefon este mult mai mică. Faptul că unii copii se uită în telefon în timpul orelor ar putea fi un semn că aceștia se plictisesc sau nu sunt interesați de ceea ce se predă.

În plus, măsura interzicerii telefoanelor în pauze ridică alte probleme. Vor apărea situații precum „Unde mi-e telefonul? Cine mi l-a furat? S-a pierdut?”. Gestionarea telefoanelor, depozitarea și paza lor ar putea crea un nou haos administrativ. În același timp, mulți părinți vor să își poată contacta copiii în pauze, pentru a se asigura că sunt bine sau pentru a le transmite mesaje urgente.

Problema nu este doar utilizarea telefoanelor, ci lipsa atenției din timpul orelor. Copiii ar putea la fel de bine să fie cu gândul în altă parte sau să completeze un rebus dacă nu sunt interesați de ceea ce se întâmplă în clasă. Nu telefonul este rădăcina problemei, ci modul în care este captată atenția elevilor.

De asemenea, pauza ar trebui să fie un moment de relaxare și viață privată pentru elevi. Interzicerea completă a telefoanelor în acest timp poate afecta acest spațiu personal și chiar relația de comunicare între copii și părinți. Reglementările trebuie să fie bine echilibrate, astfel încât să nu se piardă legătura esențială de comunicare și siguranță dintre elevi și familiile lor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel