Perioada stării de urgență a afectat atât viețile românilor, cât și activitatea instituțiilor publice, iar eliberarea de acte nu a făcut excepție.
Perioada stării de urgență a afectat atât viețile românilor, cât și activitatea instituțiilor publice, iar eliberarea de acte nu a făcut excepție. Așa cum am fost informați, unele documente care urmau să expire au fost prelungite automat în timpul stării de urgență, iar oamenii au primit termen de 90 de zile pentru a și le schimba.
Cu toate acestea, ținând cont de starea de alertă și de recomandările autorităților sanitare care cer distanțare socială și evitarea aglomerărilor, nu putem să nu ne îngrijorăm de posibilele cozi care se vor face la Direcțiile pentru Evidența Populației.
Pentru a afla mai multe detalii despre cum se vor desfășura schimbările de acte precum Cartea de Identitate, am sunat la Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date.
„Din păcate, nu știu programul secțiilor de poliție deoarece ei sunt coordonați de Consiliile Locale și ei le stabilesc programul și modul de lucru. Cert este că de lucrat, lucrează. Nu știu dacă eliberează și Cărți de Identitate în cazul expirării. Trebuie să sunați dumneavoastră și să vă interesați. Probabil se face cu programare prealabilă și la ei, ca și la noi de altfel", mi-a explicat domnul din partea D.E.P.A.B.D. „Noi nu reglementăm programul și modul de lucru al lor, noi reglementăm doar metoda de lucru. Regulile le facem noi, dar programul și lucrul publicul este stabilit de fiecare unitate din teritoriu".
Așadar, este la latitudinea autorităților locale să impună prezentarea la sediu pe bază de programare, iar aglomerațiile rămân astfel o îngrijorare.
„De făcut expirări, se fac (schimbarea C.I. expirate, n.r.). Dar, nu știu dacă trebuie să mergeți să stați la coadă acolo sau să vă faceți o programare prealabilă. La noi, cel puțin, se fac doar anumite urgențe și cu o programare online", mi-a mai spus reprezentantul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News