Nestlé România a continuat și în acest an SUMMER'S COOL, școala de business dedicată tinerilor curioși și dornici să-și exerseze abilitățile prin provocări și activități menite să îi dezvolte profesional.
Proiectul face parte din programul „Alliance for YOUth", cunoscut în România pentru oferirea a peste 16.500 de joburi permanente, 781 de stagii de practică plătită și 300 de evenimente de dezvoltare personală și profesională, în cei peste trei ani de activitate.
Aflat la cea de-a doua ediție, programul SUMMER'S COOL a reunit anul acesta 26 de tineri norocoși, studenți la universități din București, Londra, Leeds sau Bath. Aceștia au fost selecționați în urma unor interviuri riguroase pentru a participa, timp de două săptămâni, la cele 13 workshop-uri pe teme de business, organizate sub forma unor ateliere interactive ce îmbină teoria cu practica. Odată cu absolvirea programului, doi dintre studenții cu cele mai bune rezultate au fost selectați pentru poziții de internship plătit în cadrul companiei, timp de trei luni, în departamentele de Relații Publice, respectiv Digital.
"Atunci când ești la început de drum este important să înțelegi că, indiferent de cariera aleasă, de-a lungul timpului, vei întâlni atât succesul, cât și eșecul. Diferența este făcută însă de aceia care se raportează la insucces cu maturitate. Ai greșit – înveți tot ce poți din acea situație, apoi mergi mai departe și nu repeți greșelile făcute. Vei face altele, dar cu timpul, vei căpăta un bagaj de cunoștințe care, însoțit de pasiunea pentru ceea ce faci și perseverență, te va duce către succes.", a povestit Leszek Wacirz, General Manager la Nestlé România, cu ocazia deschiderii ediției SUMMER'S COOL de anul acesta.
SUMMER'S COOL este un efort comun al mai multor companii din sectorul privat, organizat cu scopul de a deschide noi oportunități în rândul tinerilor și de a se implica activ în educația acestora. Companii precum Catalyst, CHEP, g7 (Grup Șapte), Nielsen și FM Logistic au ales să se alăture inițiativei Nestlé și să împărtășească cunoștințe esențiale specifice din domenii precum Management de Proiect, Logistică, Financiar, Cercetare de Piață, Vânzări, Marketing, Digital, Relații Publice, E-Commerce, Nutriție şi Leadership, ultimele șase ateliere fiind prezentate chiar de specialiști din cadrul companiei Nestlé România.
„Ne-a bucurat enorm succesul înregistrat anul trecut de SUMMER'S COOL, motiv pentru care în acest an, la cea de-a doua ediție, l-am putut extinde la două săptămâni de sesiuni de workshop-uri. Atât la ediția trecută, cât și acum am întâlnit tineri sclipitori, dornici să învețe lucruri interesante. Poate mai mult decât de obicei, studenții au fost nerăbdători să-i întâlnească pe specialiștii care au susținut prezentări, să facă exerciții împreună și să absoarbă cât mai multe cunoștințe. Le mulțumesc partenerilor din „Alliance for YOUth" și tuturor celor care au făcut SUMMER'S COOL o școală de vară atât de utilă și frumoasă.", declară Jackie Avery, Director de Resurse Umane la Nestlé România.
Conceput ca parte din programul „Alliance for YOUth", SUMMER'S COOL este o inițiativă menită să completeze pregătirea teoretică oferită de școală, cu o pregătire practică, care să-i familiarizeze pe studenți cu cerințele și realitatea job-urilor din lumea de business. Mai mult, studenții ale căror rezultate au fost remarcate în companie în cele două săptămâni de workshop-uri vor aprofunda cele învățate prin începerea unor stagii de internship în companiile partenere deoarece, în context mai larg, inițiativa „Alliance for YOUth" dorește să aducă soluții la realitatea îngrijorătoare a șomajului din rândul tinerilor. Această problemă a căpătat proporții la nivelul Uniunii Europene, în special în orașele mari din sudul Europei, unde rata de șomaj în rândul tinerilor ajunge la cote îngrijorătoare.
Ce spun tinerii despre experiența SUMMER'S COOL
„SUMMER'S COOL este exact așa cum îți imaginezi și puțin mai mult. Am pornit cu un sentiment anxios pentru că nu sunt la o facultate de specialitate, dar sunt pasionată de Marketing și am sperat să nu fie tehnicalități pe care nu le voi înțelege. Frica mea nu s-a adeverit. Fiecare facilitator a explicat suficient de bine orice concept, iar lucrurile au fost practice, fondate pe realitate. Am reușit să înțelegem realitatea și să gândim logic, deci nu am întâmpinat dificultăți. Pot spune chiar că am învățat foarte multe și mi-au fost depășite așteptările despre câte poți culege dintr-o școală de vară."
„Pe scurt, SUMMER'S COOL este una dintre acele experiențe care te ajută, simplu, să descoperi lumea din jur și pe tine. Prin activitățile și training-urile practice, mi-am dat seama ce mi-ar plăcea să fac și, cel mai important, ce nu mi-ar plăcea să fac. Iar cea mai frumoasă parte? E mai mult decât o activitate extra, este și despre cum înveți și despre oamenii pe care îi ai alături. De aceea, imediat după școala de vară mi-am urmat unul dintre obiectivele propuse: să învăț mai multe despre HR. Partea bună a fost că, în urma experienței, Nestlé a venit către noi, participanții, cu oportunități. Așa am ajuns într-un internship chiar în departamentul de HR Nestlé. La aniversarea de un an a SUMMER'S COOL continui să învăț din fiecare context și să lucrez, pe rând, la îndeplinirea fiecărui obiectiv propus."
Despre "Alliance for YOUth"
În urma succesului înregistrat de „Nestlé Needs YOUth", program creat pentru combaterea șomajului în rândul tinerilor din Europa, Nestlé împreună cu partenerii de afaceri, a dezvoltat o nouă inițiativă, numită „Alliance for YOUth". „Alliance for YOUth", lansată în 2015, are ca principal obiectiv dezvoltarea unor serii de inițiative profesionale, pentru a oferi tinerilor experienţă de muncă semnificativă şi stagii de pregătire. Companiile care fac parte din program își mobilizează, de asemenea, angajaţii pentru a ieşi în comunitate şi a-i ajuta pe tineri să se pregătească pentru o viitoare carieră, prin oferirea de sfaturi practice, informații cu privire la CV şi pregătire pentru interviul de angajare.
Printre partenerii la nivel european se numără compania de recrutare Adecco, grupul internațional din domeniul alimentar Cargill, grupul logistic DS Smith, furnizorul de energie ENGIE, compania de consultanță Ernst & Young, compania Google, retailerul METRO GROUP, producătorul de alimente și băuturi Nestlé, grupul de companii de măsurare a audiențelor Nielsen și agenția de comunicare Publicis Groupe.
La nivel local, printre parteneri se numără: Catalyst, expert în recrutare și employer brandind, CHEP, lider mondial în închiriere de paleți, FM Logistic, companie de servicii internaționale de logistică, g7, agenție de advertising, Spar Business Ideas Provider, cea mai mare companie de merchandising din România. Alături de acești parteneri, Nestlé a pornit la drum cu obiective ce au fost cu mult depășite, programul devenind o adevărată mișcare socială. Printre obiectivele programului la nivel local se numără: angajarea a minimum 2.500 de tineri sub 30 de ani, crearea a 200 de stagii de practică plătită, cu o durată de 3-12 luni și organizarea unor ateliere de pregătire ce vizează creșterea eligibilității la angajare a tinerilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu