Primarul Nicușor Dan a vorbit despre eficientizarea Societății de Transport București pentru a nu mai vedea „trei autobuze unul după altul și ultimele două goale”.
Într-un an și jumătate va fi implementat un sistem inteligent de trafic care va permite circularea cu prioritate a mijloacelor de transport public, a transmis Nicușor Dan, la Digi 24. „[STB], Termoenergetica și Energetica” rămân singurele companii municipale ale Primăriei București care nu dispar, a completat el. „Există această voință din partea mea, am exprimat-o în campania electorală”.
„Au început să fie afișate în stațiile de autobuz orarele de transport ale autobuzelor, cele reale. Este ceea ce spuneți, în sensul că este de presupus că o să avem același trafic și luni și marți și miercuri și joi și vineri, la aceeași oră, vor fi aceleași aglomerații de trafic. Este un orar fix.
Există o instituție care trebuie să supravegheze respectarea acestor orare, ea se numește Asociația de dezvoltare intercomunitară pentru transport public București Ilfov. Această instituție trebuie funcționalizată astfel încât să-și respecte atribuția de control asupra STB. Suntem în discuții cu contractul de delegare a serviciului de transport între Primăria Capitalei, Asociația aceasta și STB. În momentul în care vom semna, foarte curând, vor exista obligații foarte precise, vor exista sancțiuni pentru respectarea timpilor de parcurs”, a continuat Primarul General.
Moderatorul emisiunii a cerut clarificări: „Mă tot gândesc, de ce îi va păsa STB-ului de amendă pentru întârzieri? Pentru că amenda aceea o va plăti tot din banii noștri”. „Nu”, a răspuns Nicușor Dan, dând de înțeles că nu va fi așa. „STB este o societate comercială. Este adevărat că proprietarul ei este Municipiul București, dar este o societate comercială. Peste tot există subvenție de la municipalitate, de exemplu în zona pariziană există inclusiv de la autoritatea națională pentru că este de interes public ca oamenii să folosească serviciul public”.
„Însă, tocmai aceasta este miza: prin acest contract de delegare a serviciului public să reușim să eficientizăm activitatea de transport, adică să încurajăm operatorii de transport. Să măsurăm care sunt rutele pe care este nevoie de mai multe mijloace de transport și mai ales să reușim să disciplinăm această activitate astfel încât să nu vedem trei autobuze unul după altul și ultimele două goale”, a conchis Dan.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu