Nicușor Dan iese la rampă: Plan de măsuri pentru Capitală!

Nicușor Dan/Foto Agerpres
Nicușor Dan/Foto Agerpres

Candidatul la Primăria Capitalei, Nicușor Dan, a transmis un plan de măsuri pentru protecția populației și relansarea economiei.

'Plan de măsuri pentru Capitală pentru protecția populației și relansarea economiei

I. Măsuri generale în domeniul sănătății
 
Coordonarea și verificarea decalărilor programului de lucru al marilor angajatori din zonele aglomerate, în special zona Pipera;
Scannere termice la principalele administrații ale primăriei, la centrele pentru relații cu publicul, în spitale și policlinici și în zonele aglomerate (în perspectivă zona Lipscani);
Protocoale de dezinfecție în instituțiile publice și în transportul public, inclusiv stațiile, care să prevadă intervalele la care se dezinfectează clanțe, mânere, lifturi, etc.;
Testare periodică a cadrelor medicale, șoferilor din transportul public și funcționarilor care au interacțiune directă cu publicul;
Pentru parcuri și alte zone cu potențial de aglomerare (zona Lipscani când reglementările naționale o vor permite), stabilirea numărului maxim de persoane care pot intra și prin contorizare electronică pentru respectarea numărului maxim;
Comunicarea online cu cetățenii pentru actele emise de autoritate și simplificarea circuitelor administrative (de exemplu implementarea Comisiilor de acord unic prevăzute în Legea construcțiilor).

II. Măsuri în domeniul sănătății în corelație cu poluarea

Spălarea completă a străzilor (în acest moment o parte nu sunt spălate deloc, cealaltă parte sunt spălate inutil doar pe mijlocul drumului);
Amenajarea de noi spații verzi și de păduri urbane. Inventarierea spațiilor verzi administrate de municipalitate și pregătirea măsurilor pentru creșterea calității lor (de exemplu plantarea copacilor ce lipsesc în prezent în aliniamentele stradale);
Instalarea unei rețele de senzori ai poluării aerului în București și Ilfov, pentru determinarea imediată a surselor de poluare;
Verificarea periodică a șantierelor din București în vederea respectării legislației în vigoare în domeniul protecției mediului, cu scopul reducerii poluării cu particule. Asigurarea măsurilor necesare astfel încât șantierele unde se desfășoară lucrări ale municipalității să devină modele de bune practice;
Acțiuni ale Poliției Locale de combatere a depozitării ilegale a deșeurilor, cu o concentrare a eforturilor împotriva deșeurilor din construcții.

III. Măsuri în domeniul sănătății specifice spitalelor municipalității

Stabilirea circuitelor în spitale și policlinici pentru păstrarea distanței de protecție, împreună cu un afișaj clar al unităților și secțiilor;
Training pe noile proceduri, inclusiv de triaj și de folosire a echipamentelor personale de protecție;
Instruirea medicilor de familie sau din alte specialități conexe prin cursuri rapide de epidemiologie, aceștia fiind în prima linie pentru depistarea noilor focare;
Programare online la toate spitalele și policlinicile. Decalarea programului de lucru și colaborarea cu rețelele private de sănătate dacă programările indică risc de aglomerație;
Autonomie a rețelei sanitare a municipalității pentru testarea la coronavirus prin asigurarea testelor și aparaturii de tip RTPCR și mai ales formarea sau contractarea mai multor specialiști care să interpreteze testele.

IV. Măsuri în domeniul sănătății specifice parcurilor

*aceste măsuri au fost preluate în mare parte din sinteza Grow Up România

Recomandarea către bucureșteni să iasă în parcuri, dar cu respectarea distanței sociale;
Instalarea de robiete cu apă și săpun la intrările în parc;
Interzicerea consumului de alimente și băuturi în parc;
Extinderea spațiului de plimbare, îndemnul explicit de a călca pe iarbă și desființarea provizorie a gardurilor care împiedică accesul pe iarbă;
Extinderea spațiului de plimbare prin închiderea în weekend a străzilor adiacente, în urma unui studiu al zonei (vezi proiectul ARCEN);
Locuri în care să fie transmise informații despre regulile de igienă și de distanțare socială, inclusiv îndemnul de a călca pe iarbă și recomandarea de a evita pe cât posibil mobilierul urban;
Păstrarea în continuare a locurilor de joacă pentru copii închise;
Igienizarea constantă a aleilor și a mobilierului urban.

V. Măsuri în domeniul mobilității

Observație 1: Orașe în care rețeaua pentru biciclete este bine dezvoltată au profitat de diminuarea traficului pentru extinderea acesteia, spre exemplu Bogota a extins rețeaua de la 550 kilometri la 625 kilometri. Pentru București o adevărată rețea de piste pentru biciclete, care să lege zonele orașului, este de avut în vedere după degrevarea orașului de o parte din mașinile parcate, în urma aplicării unei adevărate strategii de parcare. Pentru moment, primăria trebuie să realizeze acele piste de biciclete la care s-a angajat.

Observație 2: Orașele care au un sistem adecvat de management al traficului și-au optimizat în mod automat noile fluxuri de trafic.

În perspectiva supraaglomerării zonei Pipera, reluarea de urgență a circulației tramvaiului 5;
Circulația cu întreaga flotă de autobuze, troleibuze și tramvaie;
Marcarea circuitelor în autobuze, troleibuze și tramvaie și marcarea punctelor în care pasagerii pot sta pe scaune sau în picioare. Marcarea circuitelor de urcare și coborâre în stații. (La mijloacele de transport cu trei uși circuitul optim este cu urcare pe ușa din mijloc și coborâre pe ușile din față și din spate, când stația este suficient de mare);
Dispensere cu dezinfectant în autobuze, troleibuze, tramvaie;
Marcarea unei zone de staționare interzisă în spatele șoferului / vatmanului pentru protecția acestuia. Asigurarea de măști la fiecare 4 ore pentru toți șoferii / vatmanii;
Obligarea taximetristilor la folie de protecție între șofer și bancheta din spate;
În mod dinamic, pe măsură ce bucureștenii o cer: lărgirea provizorie a trotuarelor care sunt intens circulate și nu permit distanța socială (această măsură ar fi putut fi implementată în mod sistematic dacă n-am fi avut mașini parcate și dacă am fi am fi avut date cu privire la circulația auto și pietonală);
Realizarea pistelor de biciclete deja asumate de Consiliul General.

VI. Măsuri în domeniul economic

Observație: Stimularea economiei locale este o chestiune vitală pentru primărie, pentru bunăstarea locuitorilor și pentru viitoarele venituri la bugetul local. Este important ca primăria să contribuie la menținerea cât mai multor afaceri, care au acumulat relații comerciale și know-how, alternativa fiind o cădere drastică a economiei locale.

Stimularea economiei locale prin extinderea și contractarea marilor lucrări de infrastructură rutieră și de termoficare;
Stimularea economiei locale printr-o politică predictibilă de achiziții, atât generale cât și specifice, de exemplu biocide;
Prelungirea automată, până la sfârșitul anului, a autorizațiilor de funcționare pentru activitățile comerciale care expiră în cursul anului;
Suport integral din partea primăriei, printr-un departament dedicat, a oricărei soluții informatice pentru trecerea afacerii în on-line sau pentru lucrul de la distanță;
Scutirea de taxe locale pentru afacerile care dovedesc  că au avut de suferit, pe perioada de dificultate economică;
Scutirea de taxe pentru proprietăți în concordanță cu perioada pentru care nu au fost încasate chirii;
Eliminarea risipei din banul public, de exemplu anularea contractelor de publicitate ale primăriei;
Spații de birouri subvenționate de primărie pentru cei care au fost afectați de criză: turism și cei cu afaceri mici (start-upuri, consultanță, fonduri europene, cursuri profesionale);
Stimularea sectorului Horeca printr-un sistem de bonuri de consum pe modelul Vienei: 100.000 persoane x 100 lei = 10 milioane lei pentru comenzi la restaurante și cafenele (10 milioane lei sunt colectați până acum din taxa de promovare turistică și nefolosiți);
Alocarea de locuri de parcare gratuite pentru restaurante, pentru ca acestea să poată funcționa în sistem drive-in sau take away;
Când reglementările naționale o vor permite, alocarea de suprafețe din domeniul public pentru extinderea restaurantelor cu păstrarea distanței sociale, cu taxa locală zero;
Promovarea de către primărie a piețelor virtuale, în care prodicatorii din zonă își găsesc clienți în București și le livrează periodic;
Sprijinirea taximetriei locale prin comenzi pentru livrări sociale persoanelor vulnerabile: hrană, medicamente.

VII. Măsuri în domeniul educației

Oferirea echipamentului, a abonamentelor (de către primăriile de sector) și softurilor necesare (de către primăria capitalei) pentru desfășurarea optimă a cursurilor on-line.

VIII. Măsuri în domeniul social

Unic punct de coordonare, la nivelul Primăriei Capitalei, și proceduri unitare pentru întreaga asistență socială desfășurată de instituțiile celor șapte primării. Evidența centralizată a persoanelor care au nevoie de hrană, medicamente, asistență la domiciliu (nu este normal ca persoane cu diferite afecțiuni să fie nevoite să meargă în fiecare zi la cantinele sociale);
Extinderea, la nivelul celor șase primării de sector, a numărului de persoane care beneficiază de ajutor social în hrană și bunuri de primă necessitate;
Oferirea de măști gratuite pentru persoane aflate într-o situație socială dificilă;
Centre de adăpost pentru toți oamenii străzii, inclusiv centre în aer liber pe timpul zilei, de exemplul Montrealului;
Ajutor social, din partea primăriilor de sector, pentru ca toți copiii din familii defavorizate să aibă acces la suport informatic pentru cursuri online.

IX. Măsuri în domeniul cultural

Observație: Există două oportunități în zona culturală. Pe de o parte șomajul tehnic pentru angajații teatrelor bucureștene duce la o economie în bugetul local. Pe de altă parte izolarea la domiciliu deschide zona culturală către un public pe care primăria poate să-l aducă înspre instituțiile culturale din subordine, dar și către sectorul cultural independent.

Deschiderea unui concurs de proiecte către operatorii culturali, pentru proiecte artistice care pot fi realizate păstrând distanța socială (de exemplu spectacole de teatru sau concerte cu număr redus de artiști) și care să fie difuzate on-line;
Lansarea unei platforme culturale online a primăriei, care să fie interfață între public și operatorii culturali, permițându-le acestora să realizeze și să vândă bilete la evenimente culturale online sau la înregistrări ale evenimentelor anterioare;
Promovarea gratuită prin platforma culturală a orașului a tururilor filmate ale muzeelor bucureștene;
Lansarea unor bonuri culturale, care să permită bucureștenilor să achiziționeze cărți și bilete la spectacole online: 100.000 persoane x 100 lei = 10 milioane lei;

Acordarea unui grant de subzistență administrativă pentru susținerea costurilor de funcționare ale operatorilor culturali independenți, pe perioada crizei;
Organizarea de spectacole, în special proiecții de filme, în sistem drive-in, în marile spații publice: Romexpo, aeroportul Băneasa, Arena Națională.' arată Nicușor Dan într-un comunicat de presă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel