Un cititor DC News a semnalat faptul că Primăria Generală a Capitalei nu alocă bani pentru un proiect important care se află în desfășurare. Însă tinerii bucureșteni își 'pot pierde timpul' cu înscrierea.
Conform sursei citate, tinerii căsătoriți pot să se înscrie în cadrul programului de acordare a unui stimulent financiar de 1500 RON și să depună dosarul de înscriere la Centrul de Tineret al Municipiului București, chiar dacă finanțarea lipsește de la Primăria Generală, instituția de care aparține.
Pe scurt, stimulentul financiar pentru tinerii căsătoriți, în cuantum de 1500 lei net/familie, se va acorda atunci când Primăria Municipiului București va da și banii aferenți.
Cu toate acestea, ironia sorții, tinerii căsătoriți își pot pierde timpul cu depunerea dosarului și a birocrației aferente chiar dacă nu știe nimeni când se vor aloca și banii.
Ce trebuie să conțină dosarul de înscriere
Informații publice despre Stimulentul financiar pentru constituirea familiilor - Centrul de Tineret al Municipiului București, instituție care aparține de Primăria Municipiului București:
Condițiile pentru acordarea stimulentului financiar sunt următoarele cel puțin unul dintre soți se află la prima căsătorie; cel puțin unul dintre soți are domiciliul sau viza de reședință pe raza municipiului București, cu cel puțin 6 luni înainte de depunerea cererii; cel puțin unul dintre soți are vârsta cuprinsă între 18-35 ani. sa nu aibă datorii neeșalonate către bugetul local.
Căsătoria poate fi oficiată pe raza municipiului București, în țară sau în străinătate. În situația în care căsătoria a avut loc în străinătate, dosarul privind solicitarea acordării stimulentului financiar va include și dovada transcrierii actului în registrele de stare civilă române.
Nu se aplică retroactiv
Programul nu se aplică retroactiv. H.C.G.M.B. nr. 178/18.05.2017, privind acordarea unui stimulent financiar pentru constituirea familiilor a fost aprobată în data de 18.05.2017 și intră în vigoare începând cu data de 29.05.2017.
Dosarul pentru acordarea stimulentului financiar poate fi solicitat în termen de 45 de zile calendaristice de la data căsătoriei, conform certificatului de căsătorie.
Ce acte trebuie să conțină dosarul
Cerere tip (se completează de către soțul care este titularul contului bancar);
Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal se va semna și completa de către ambii soți.
Copie conformă cu originalul a cărții de identitate (C.I.) a ambilor soți, valabile la momentul depunerii, cu numele de familie purtat după căsătorie;
Copie conformă cu originalul a certificatului de căsătorie; în cazul căsătoriei oficiate în străinătate se va depune dovada transcrierii actului în registrele de stare civilă române;
Extras de cont din care să reiasă titularul contului și codul IBAN. Titularul contului va fi și semnatarul cererii. Datele bancare trebuie să fie actualizate;
Act doveditor prin care cel puțin unul din soți atestă domiciliul sau reședința în municipiul București, cu cel puțin 6 luni înainte de depunerea cererii – se acceptă copie C.I. vechi, copie C.I. vechi cu viză de reședință, istoricul de domiciliu/reședință;
Certificate de atestare fiscală din care să reiasă faptul că beneficiarii nu au datorii sau au datorii eșalonate către bugetul local din care să reiasă faptul că beneficiarii nu au datorii sau au datorii eșalonate către bugetul local. (Aceste certificate sunt emise de către Direcțiile de Impozite și Taxe Locale fie Serviciile Financiare din cadrul primăriilor de commune sau orașe mici, în funcție de adresa de domiciliu.)
Unde se depun dosarele
Începând cu data de 02.09.2023, dosarele pentru acordarea stimulentului financiar vor putea fi transmise doar prin intermediul poștei electronice la adresa [email protected].
Dosarele eligibile transmise online prin intermediul poștei electronice, vor primi număr de înregistrare ce va fi transmis către adresa de e-mail de pe care au expediate de către deponenți.
Ce se întâmplă dacă depășești limita de vârstă
Conform art. 4 din H.C.G.M.B 178/18.05.2017, pentru cetățenii care depășesc vârsta de 35 de ani stimulentul financiar se acordă cu avizul primarului general.
Citește și - Petiție către Primăria Cluj pentru acordarea de stimulent financiar nou-născuți 2023
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News