Nicușor Dan a făcut un anunț de campanie, pentru electoratul de fițe din Centrul Istoric: va lansa o licitație ca să reconstruiască Podul Calicilor, din zona Unirii. La acest proiect, ”muncește” pe Facebook încă din luna aprilie a anului trecut, când a făcut prima postare pe Facebook.
Mai e mult până se va bloca traficul pe Splai, pentru a se meșteri la podul pietonal dintre străzile Şelari şi Sfinţii Apostoli. Petrecăreții de weekend mai au de așteptat până vor putea face selfie pe ”structura metalică cu elemente din lemn de stejar”. Urmează licitația, contestațiile etc.
Din păcate, tot la fel de mult ar dura recepția și reparația Podului Basarab, din care cad bucăți de tablă peste mașinile aflate în trafic. Doar că Primăria nici nu a început demersurile pentru a pune în siguranță Pasajul care leagă cartierele Drumul Taberei și Militari de nordul orașului.
Te-ai fi așteptat ca primarul general, încă de la preluarea mandatului, să clarifice situația Pasajului și să înceapă lucrările de întreținere. Nicușor Dan nu pare a cunoaște nevoile reale ale bucureștenilor (vezi: Nicușor Dan, principala problemă a bucureștenilor). Și nici nu îl înțelege că Pasajul e important pentru sute de mii de oameni, care au nevoie de acesta pentru a merge la muncă, nu la distracție.
Încă din 2022, se umpluse Internetul de fotografii și filmulețe care arătau în ce hal de degradare a ajuns Pasajul Basarab. Nu că Nicușor Dan n-ar fi trebuit să vadă și singur rugina de pe tablieri și mizeria din stațiile de tramvai, dar admitem că nu iese din biroul aflat în centrul Capitalei. După ce televiziunile încep să difuzeze reportaje de pe Podul Basarab, Primăria Capitalei publică în 13 iunie 2022, un comunicat în care susține că...pasajul e în stare bună. „Subliniem că nu este vorba de defecțiuni majore care pot pune în pericol siguranța circulației”, spunea Nicușor Dan.
Ca urmare, până în ianuarie 2024, când o bucată de tablă desprinsă din structura metalică a Podului a căzut peste un autoturism aflat în trafic, Nicușor Dan nu a mai făcut nimic. Sau aproape nimic, fiindcă Podul nu era cu acte al Primăriei, așa că a folosit scuza cu greaua moștenire etc.
Este drept că lucrările, începute de primarul Băsescu și finalizate de primarul Oprescu, nu au fost recepționate de Primăria care le-a plătit. Dar, așa cum recunoște chiar Nicușor Dan, erau soluții pentru a nu aștepta ca Podul să cadă înainte de a fi reparat.
„Primăria Municipiului București va încheia un nou contract pentru expertizarea tehnică a Pasajului Basarab, având în vedere că expertiza veche a expirat. După finalizarea acesteia și executarea remedierilor necesare, se va demara procedura de recepție la terminarea lucrărilor, conform legislației în vigoare”, promitea primarul, acum doi ani.
Ocupat cu Podul Calicilor, Nicușor a uitat, însă, de podul bucureștenilor. Anunțul pe care îl așteptau, măcar că încep procedurile, dacă nu reparațiile la Pasajul Basarab, urmează, Doamne ferește, după următorul accident, fiindcă siguranța circulației este pusă în pericol de dezinteresul primarului, indiferent ce pretinde Primăria în comunicatele de presă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu