Gigantul american de articole sportive, Nike (NYSE: NKE), iese complet din Rusia, la trei luni după ce a suspendat operațiunile în țară.
Nike este una dintre ultimele mărci globale care a părăsit Rusia, anunțând că vestea a venit printr-o declarație prin e-mail, relatează Finbold.
Între timp, înainte de publicarea veniturilor din 27 iunie, compania primește recenzii mai sceptice de la analiștii de pe Wall Street, deoarece Seaport Research Partners a retrogradat acțiunile la neutru pe 22 iunie. Înaintea acestei retrogradări a fost o notă critică a analistului lui Morgan Stanely, Alex Straton, care se așteaptă la mai multe probleme pentru Nike în China și lucrurile să se înrăutățească înainte să se îmbunătățească.
„În timp ce EPS [fiscal 2023] poate scădea sub planul [pe termen lung] privind lanțul de aprovizionare/macro în contra, oportunitatea [pe termen lung] rămâne intactă”, a conchis el. „Oportunitatea pe termen lung este aceeași pentru noi, deși 2023 ar putea fi un alt an de „tranziție” înainte ca NKE să revină pe drumul cel bun [cu ținte pe termen lung]”.
Între timp, din decembrie 2021, acțiunile companiei au fost într-un impuls descendent, cu creșteri neobișnuite ale volumului de tranzacționare în martie și a doua parte a lunii mai.
În acest moment, acțiunile sunt sub toate mediile mobile zilnice (SMA), tranzacționându-se între 100 și 120 USD.
Cu toate acestea, analiștii TipRanks evaluează acțiunile ca o cumpărare moderată, prevăzând că în următoarele 12 luni acțiunile ar putea atinge un preț mediu de 143,94 USD, cu 36,33% mai mare decât prețul de tranzacționare actual de 105,58 USD.
În prezent, sentimentul față de Nike nu pare să fie extraordinar, deoarece acțiunile au scăzut cu peste 35% de la începutul anului (YTD), în timp ce oameni precum Morgan Stanley și Seaport Research Partners se adună pentru a-și reitera poziția neutră sau retrogradează acțiunile companiei.
În plus, condițiile macroeconomice nu sunt ideale; cu o posibilă recesiune la orizont, consumatorii ar putea decide să reducă la îmbrăcămintea atletică.
Duminică, restaurantele şi-au deschis din nou porţile în Moscova sub un nou proprietar rus şi un nou nume: Vkusno & tochka, care se traduce prin "Gustos şi atât". Se vor deschide iniţial 15 restaurante rebranduite în capitală şi în împrejurimi, relatează Reuters.
Gigantul american McDonald s-a retras de pe piaţa din Rusia după ce ţara a invadat Ucraina. "Gustos şi atât" reprezintă un test pentru economia rusescă care încercă să se recupereze după sancţiunile impuse de Occident.
Oleg Paroev, directorul executiv al "Gustos şi atât", a declarat că firma intenţionează să redeschidă 200 de restaurante în Rusia până la sfârşitul lunii iunie şi toate cele 850 până la sfârşitul verii.
Lanţul de fast-food rebranduit va păstra vechiul interior McDonald's, dar va elimina orice referire la vechiul nume, a declarat Paroev.
"Scopul nostru este ca oaspeţii noştri să nu observe o diferenţă nici în ceea ce priveşte calitatea, nici în ceea ce priveşte ambianţa", a declarat Paroev la o conferinţă de presă ce a avut loc în primul restaurant McDonald's deschis în Moscova în 1990.
Paroev a spus că firma va păstra "preţuri accesibile", dar nu a exclus ca acestea să crească uşor pe termen scurt. Alexander Govor, noul proprietar al lanţului, a declarat că firma are 51.000 de angajaţi, scrie Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News