Nike este retrogradată și anunță ieșirea din Rusia

Foto: Pixabay. Imagine cu rol ilustrativ
Foto: Pixabay. Imagine cu rol ilustrativ

Gigantul american de articole sportive, Nike (NYSE: NKE), iese complet din Rusia, la trei luni după ce a suspendat operațiunile în țară.

Nike este una dintre ultimele mărci globale care a părăsit Rusia, anunțând că vestea a venit printr-o declarație prin e-mail, relatează Finbold.

Între timp, înainte de publicarea veniturilor din 27 iunie, compania primește recenzii mai sceptice de la analiștii de pe Wall Street, deoarece Seaport Research Partners a retrogradat acțiunile la neutru pe 22 iunie. Înaintea acestei retrogradări a fost o notă critică a analistului lui Morgan Stanely, Alex Straton, care se așteaptă la mai multe probleme pentru Nike în China și lucrurile să se înrăutățească înainte să se îmbunătățească.

„În timp ce EPS [fiscal 2023] poate scădea sub planul [pe termen lung] privind lanțul de aprovizionare/macro în contra, oportunitatea [pe termen lung] rămâne intactă”, a conchis el. „Oportunitatea pe termen lung este aceeași pentru noi, deși 2023 ar putea fi un alt an de „tranziție” înainte ca NKE să revină pe drumul cel bun [cu ținte pe termen lung]”.

Analiza NKE

Între timp, din decembrie 2021, acțiunile companiei au fost într-un impuls descendent, cu creșteri neobișnuite ale volumului de tranzacționare în martie și a doua parte a lunii mai. 

În acest moment, acțiunile sunt sub toate mediile mobile zilnice (SMA), tranzacționându-se între 100 și 120 USD.

Cu toate acestea, analiștii TipRanks evaluează acțiunile ca o cumpărare moderată, prevăzând că în următoarele 12 luni acțiunile ar putea atinge un preț mediu de 143,94 USD, cu 36,33% mai mare decât prețul de tranzacționare actual de 105,58 USD.

În prezent, sentimentul față de Nike nu pare să fie extraordinar, deoarece acțiunile au scăzut cu peste 35% de la începutul anului (YTD), în timp ce oameni precum Morgan Stanley și Seaport Research Partners se adună pentru a-și reitera poziția neutră sau retrogradează acțiunile companiei.

În plus, condițiile macroeconomice nu sunt ideale; cu o posibilă recesiune la orizont, consumatorii ar putea decide să reducă la îmbrăcămintea atletică.

S-a deschis primul McDonald's pe stil rusesc. "Gustos şi atât" a păstrat interiorul vechilor restaurante, dar a înlocuit referirile la vechiul nume

Duminică, restaurantele şi-au deschis din nou porţile în Moscova sub un nou proprietar rus şi un nou nume: Vkusno & tochka, care se traduce prin "Gustos şi atât". Se vor deschide iniţial 15 restaurante rebranduite în capitală şi în împrejurimi, relatează Reuters.

Gigantul american McDonald s-a retras de pe piaţa din Rusia după ce ţara a invadat Ucraina. "Gustos şi atât" reprezintă un test pentru economia rusescă care încercă să se recupereze după sancţiunile impuse de Occident.

Oleg Paroev, directorul executiv al "Gustos şi atât", a declarat că firma intenţionează să redeschidă 200 de restaurante în Rusia până la sfârşitul lunii iunie şi toate cele 850 până la sfârşitul verii.

Lanţul de fast-food rebranduit va păstra vechiul interior McDonald's, dar va elimina orice referire la vechiul nume, a declarat Paroev.

"Scopul nostru este ca oaspeţii noştri să nu observe o diferenţă nici în ceea ce priveşte calitatea, nici în ceea ce priveşte ambianţa", a declarat Paroev la o conferinţă de presă ce a avut loc în primul restaurant McDonald's deschis în Moscova în 1990.

Paroev a spus că firma va păstra "preţuri accesibile", dar nu a exclus ca acestea să crească uşor pe termen scurt. Alexander Govor, noul proprietar al lanţului, a declarat că firma are 51.000 de angajaţi, scrie Mediafax.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel