Compania auto Nissan anunţă oprirea producţiei la uzinele din Rusia.
Constructorul japonez a suspendat producția de mașini la uzinele sale din Rusia. Activitatea a fost oprită încă din luna aprilie, însă informația a fost dezvăluită abia acum de către Nissan. În luna martie, constructorul japonez a oprit livrările către această țară și a donat 2.5 milioane de euro pentru criza umanitară din Ucraina.
Mai mult, anunțul vine la o lună după ce Renault a vândut propria sa uzină din Moscova către primăria capitalei. La acea uzină au fost produse atât modele ale mărcii franceze cât și unele modele Nissan.
Deocamdată, Nissan a încetat producția de mașini în Rusia pentru o perioadă de 6 luni. Acest interval s-ar putea prelungi, în schimb, așa cum sugerează Makoto Uchida, CEO-ul mărcii japoneze. „Credem că situația ar putea deveni mult mai serioasă și dificultățile se vor prelungi”, a declarat acesta, citat de automarket.ro.
Este vorba despre unitatea 1.2 TCe, care se regăsește și pe unele dintre modelele Dacia. Problema acestui propulsor este legată de consumul excesiv de ulei, ceea ce poate provoca probleme de fiabilitate. Unitatea este comercializată și sub denumirea de 1.2 DiG-T pe modelele Nissan, scrie promotor.ro.
Este vorba mai exact de unitățile produse de Renault și Nissan în perioada 2012-2016. Modelele care s-ar fi confruntat cu această problemă ar fi Renault Clio IV, Renault Captur, Renault Scenic, Dacia Duster I și Dacia Lodgy.
Deocamdată, clienții lui Leguevaques nu încearcă să obţină despăgubiri financiare. Dar, ca un prim pas, aceștia încearcă să obţină dovezi pentru revendicările lor. Ei spun că producătorii ar fi trebuit să demareze o procedură de rechemare în service atunci când au descoperit că există probleme la motoarele pe benzină de 1,2 litri. Acesta a fost utilizat pe circa 400.000 de vehicule din Europa, între octombrie 2012 şi iunie 2016.
Cei de la Renault au recunoscut nu demult că acest tip de motor, produs în Spania şi în Marea Britanie, consumă prea mult ulei. Francezii au precizat la momentul respectiv că aceasta nu reprezintă un risc din punct de vedere al siguranţei rutiere. Nici o procedură oficială de rechemare în service nu a fost demarată de organismele de reglementare, mai arată sursa citată.
'La Kamaz, a fost introdusă o săptămână de lucru de trei zile: responsabilii, specialiştii şi angajaţii de la uzinele de producţie se confruntă cu o penurie de componente care a început să conducă la un program de lucru redus', a informat joi portalul de informaţii al producătorului de camioane, Vesti Kamaza.
Măsura vizează 5.500 de persoane, a precizat Sergei Romaniuk, directorul Departamentului de resurse umane de la Kamaz.
Producătorul rus de camioane a dat asigurări că acestor persoane le-au fost oferite locuri de muncă temporare, pentru a le permite să-şi menţină nivelul veniturilor şi să fie conservată de asemenea mâna de lucru, a precizat Sergei Romaniuk.
Şomajul ascuns afectează numeroase sectoare ale economiei ruseşti, pe măsură ce se resimte impactul sancţiunilor occidentale fără precedent impuse Moscovei. Trimiterea în şomaj parţial este deseori utilizată pentru a evita concedierile însă este însoţită de o reducere a salariului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News