Grupul nipon Nissan a estimat că vânzările pe cele mai mari pieţe auto ale lumii vor încetini pe termen scurt, deoarece se va renunţa la reducerile de taxe din China. Totodată, clienţii din SUA se concentrează pe alte modele decât cele ale Nissan.
În octombrie 2015, autorităţile de la Beijing au decis să reducă la jumătate taxele la achiziţionarea maşinilor cu motoare de 1,6 litri, sau mai mici, pentru a stimula vânzările pe cea mai mare piaţă auto din lume. Reducerea de taxe ar urma să expire la sfârşitul acestui an.
În perioada aprilie - septembrie 2016, vânzările auto din China au crescut cu 3,8%, iar şeful operaţiunilor Nissan din această ţară, Jun Seki, se aşteaptă la un avans de 10% în anul fiscal 2016, datorită reducerilor de taxe şi a majorării cererii.
"Dar Guvernul va renunţa la aceste reduceri, ceea ce va avea ca efect o încetinire a vânzărilor anul viitor, sub 10%", a explicat Seki.
Cel mai mare producător auto nipon, după vânzări, livrează în China aproape un sfert din producţia sa şi aproximativ 40% în America de Nord.
În perioada aprilie - septembrie 2016, livrările auto în America de Nord au crescut cu 5,4%, dar orice creştere va fi limitată din cauza dependenţei de vânzările de sedanuri, într-o perioadă în care preţul scăzut al ţiţeiului a majorat cererea pentru SUV-uri. De asemenea, subvenţiile masive acordate pentru achiziţionare de sedanuri au afectat marjele de profit, a precizat Nissan.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, iar Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu