Noi drepturi şi servicii în telecomunicaţii pentru europeni. Românii mai au de așteptat

telefon
telefon

De miercuri, europenii   vor beneficia de noi drepturi şi servicii în domeniul telefoniei mobile şi Internetului, odată cu intrarea în vigoare a unor reglementări îmbunătăţite în sectorul telecomunicaţiilor, la nivelul Uniunii Europene.

Noile reguli comunitare, menite să asigure creşterea concurenţei în sectorul telecomunicaţiilor şi îmbunătăţirea serviciilor trebuie să fie incluse în legislaţiile naţionale până pe 25 mai, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene (CE).

Prevederile includ dreptul clienţilor de a schimba operatorul de telecomunicaţii în doar o zi, fără modificarea numărului de telefon , acces la informaţii mai clare referitoare la servicii, precum şi protecţia mai eficientă a datelor online.

Comisia Europeană şi Consiliul Autorităţilor Europene de Reglementare pentru Comunicaţii Electronice (BEREC) vor avea prerogative sporite care vor spori predictibilitatea legislativă şi vor permite operatorilor să se dezvolte pe o piaţă de telecomunicaţii pan-europeană.

CE a colaborat cu statele membre pentru introducerea fără probleme a noilor prevederi şi va analiza lansarea unor proceduri de infringement împotriva ţărilor care nu le-au aplicat la timp.

Reglementările prevăd posibilitatea schimbării într-o singură zi lucrătoare a operatorului de telecomunicaţii, fără renunţarea la numărul de telefon.  Durata maximă a unui contract iniţial cu un operator poate fi de 24 de luni, iar cea minimă care poate fi oferită de furnizorul de servicii de 12 luni.

Astfel, clienţii pot trece mai uşor de la un operator la altul, dacă oferă condiţii mai avantajoase.  Operatorii vor fi obligaţi să furnizeze informaţii clare referitoare la serviciile oferite abonaţilor, inclusiv în privinţa calităţii minime a acestora.

Abonaţii la servicii de Internet trebuie să primească informaţii despre tehnicile de management al traficului şi impactul asupra calităţii serviciilor. Contractele trebuie să prevadă şi detalii legate de compensaţii şi returnarea de fonduri, dacă nivelul minim al serviciilor nu este respectat.

Operatorii trebuie să ofere totodată o protecţie mai bună faţă de accesul online neautorizat la datele personale ale clienţilor , precum şi faţă de spam-uri (e-mailuri neautorizate), şi să informeze obligatoriu clienţii în cazul breşelor de securitate.

Noul set de reguli europene care le oferă consumatorilor şi mai multe drepturi în raport cu furnizorii de servicii de comunicaţii nu va intra în vigoare în România miercuri, 25 mai, la termenul limită impus de Comisia Europeană, pentru că proiectul de lege care transpunea în legislaţia naţională modificările este blocat în Senatul României.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel