Trenurile de la Iași la Timișoara rămân și fără vagoane cușetă, după ce anterior numărul curselor directe ale acestora s-a restrâns.
După ce, anul trecut, numărul curselor directe Iaşi-Timişoara s-a restrâns de la trei la două, la sfârşitul acestei veri vor dispărea şi vagoanele de dormit, respectiv cele cuşetă.
Unul dintre trenuri, Interregio 1833, cel care merge pe traseul Cluj-Oradea, va parcurge distanţa de 789 km tot în 16 ore şi 26 de minute ca până acum, dar cel de noapte, IRN 01763, care trece prin Cluj-Deva, mai pierde o oră: 18 ore şi 23 de minute pentru 849 km.
Garniturile, doar cu locuri de clasa a doua (cu rezervare), vor avea o întrerupere pe parcurs. Între staţiile Ilva Mică şi Năsăud, pasagerii vor coborî din vagoane şi vor merge cu autobuzul. Motivul: lucrări la calea ferată care vor începe pe 20 august şi vor dura aproximativ două săptămâni. Segmentul respectiv de cale ferată aparţine Regionalei CF Cluj.
De menţionat că, la începutul anului, CFR a semnat trei contracte pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic necesar modernizării traseului feroviar dintre Cluj-Napoca şi Suceava (310 km). Durata contractelor este de doi ani, iar reabilitarea liniei este menită să crească viteza trenurilor de călători la 160 km/h şi a celor de marfă la 120 km/h, scrie ziaruldeiași.
Primul tren pe ruta China-România a plecat de la Gara Wujiashan, Wuhan a Companiei Căii Ferate a Chinei.
Trenul va trece granița prin orașul Qorğas Qalası, străbătând Kazahstan, Georgia și traversând Marea Caspică și Marea Neagră spre destinația finală Constanța, România, prin transport combinat feroviar-mare, scrie clubferoviar.ro, citat de BizBrașov.
Trenul este compus din 50 de vagoane încărcate cu echipamente de fabricare și prelucrare a sticlei, țesături, echipamente mecanice și produse de uz zilnic, potrivit unei postări a Ambasadei Chinei în România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News