Cursa pentru alegerile locale a început, iar PNL și-a stabilit candidatul în capitală. Planul pentru București are ca primă etapă rezolvarea celei mai grave probleme cu care se confruntă bucureștenii: traficul infernal. Candidatul PNL la Primăria Generală, Cristian Bușoi, își prezintă în premieră proiectul pentru transport și infrastructură, în analiza politică scrisă pentru DCNews.
Pentru că în toate aparițiile mele publice m-am referit mai puțin la politică și politiceni și mai mult la politicile publice, subiectul pe care îl pun în discuție este cel al transportului și infrastructurii din București, pentru că, la cum se circulă acum în cele mai multe cartiere, Capitala pare abandonată. Cu lucrările întârziate la cele mai mari investiții de infrastructură, bucureștenii sunt un butoi de pulbere. Chiar dacă nu avem o iarnă cu zăpadă, în Capitală, timpul parcurs, la orele de vârf, de către un șofer plecat dintr-un mare cartier spre centrul orașului durează, în medie, o oră. Aceeaşi statistică este valabilă şi în cazul bucureştenilor care folosesc mijloacele de transport în comun, în cazul fericit în care acestea respectă graficul de parcurs.
În opinia mea, problema traficului din Bucureşti poate fi rezolvată prin soluţii inspirate de experiența celorlalte metropole europene care s-au confruntat cu aceeași problemă și au depășit-o. Planul în cinci pași pe care eu îl propun într-o prima etapă este destinat depășirii problemelor încurcate de trafic:
După parcurgerea celor patru pași, alte metropole europene au recurs la reduceri fiscale pentru încurajarea companiilor private să își răsplătească angajații care nu vin la serviciu cu mașina. În cadrul acestui plan, firmele plătesc angajaților o sumă de bani pentru a nu veni cu autoturismul personal la serviciu. Primăria Capitalei poate determina acest comportament din partea agenților economici fie prin impozitarea diferențiată a locurilor de parcare, fie prin deduceri de la plata taxelor locale.
Cred că variantele propuse fac parte dintr-un plan de normalizare și de ieșire din criza de moment dată de existența în trafic a lucrărilor de infrastructură neterminate, care lasă impresia că Bucureștiul este neguvernat. În plus, și nu în ultimul rând, toate soluțiile noi propuse, trebuie să se execute transparent, cu termene respectate și cu o legislație mai dură pentru nerespectarea termenului de predare a lucrării, corelat cu o bugetare corectă și la fel de draconic respectată.
Nota redacției:titlul de homepage și lead-ul aparțin redacției, responsabilitatea textului revine autorului
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News