La nivelul Uniunii Europene se discută din nou proiectul normelor de poluare Euro 7.
Uniunea Europeană se pregăteşte să adopte cadrul legal pentru intrarea în vigoare a noilor norme de poluare Euro 7, pe care trebuie să le respecte toţi producătorii de automobile prezenţi pe piaţa comunitară. Cum însă nu toate ţările membre au fost de acord cu propunerile iniţiale ale Comisiei Europene, preşedinţia spaniolă a Consiliului UE a prezentat ieri un nou proiect legat de normele de poluare auto, care nu vor mai fi atât de stricte - aşa cum îşi dorea executivul comunitar.
În urma presiunilor exercitate de mai multe ţări, printre care şi România, miniştrii industriei ai celor 27 au votat o versiune diluată a normelor privind emisiile gazelor de eşapament, pentru a nu creşte prea mult preţurile maşinilor şi a nu frâna investiţiile în cele electrice.
Proiectul păstrează practic neschimbate limitele de emisii şi condiţiile de testare a autoturismelor şi utilitarelor uşoare la nivelul normelor Euro 6, dar vor exista limite mai mici pentru camioane şi vehicule grele şi noi limite de emisii de particule pentru frâne şi anvelope.
Ministrul italian Adolfo Urso a salutat compromisul, apreciind că a fost salvată producţia automobilelor de serie mică, precum Ferrari, Lamborghini sau Maseratti - notează Reuters. Comisia Europeană intenţiona să reducă semnificativ emisiile de oxid de azot şi de particule fine ale vehiculelor, în condiţiile în care poluarea aerului este responsabilă pentru 70.000 de decese pe an în Uniune. Textul final al propunerii trebuie negociat cu Parlamentul European, scrie Rador Radio România.
Normele Euro sunt seturi de reglementări privind emisiile de gaze cu efect de seră și de poluanți din vehiculele cu motor cu combustie internă. Aceste norme sunt în mod obișnuit revizuite și strânse pentru a reduce nivelurile de emisii și pentru a promova vehicule mai prietenoase cu mediul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News