Normele de poluare Euro7 ar putea fi blocate de Italia şi de aliaţii săi.
Italia şi aliaţii săi din Uniunea Europeană pot bloca reglementarea Euro 7, care ar înăspri şi mai mult normele privind poluarea produsă de vehicule din 2025, a afirmat marţi la Verona ministrul italian al transporturilor, Matteo Salvini, relatează Reuters.
Propunerile UE privind Euro 7 sunt "în mod clar greşite" şi nici măcar nu ajută în vreun fel mediul, a subliniat Salvini, liderul partidului Liga, care face parte din coaliţia guvernamentală de dreapta.
"Italia, împreună cu Franţa, Republica Cehă, România, Portugalia, Slovacia, Bulgaria, Polonia şi Ungaria, au numerele necesare pentru a bloca acest salt în întuneric", a declarat ministrul italian în cursul unei conferinţe a industriei automobilelor la Verona.
"Acum suntem o minoritate de blocaj, vrem să devenim o majoritate", a adăugat Salvini.
Comisia Europeană şi-a prezentat în 2022 propunerile cu privire la noile norme de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, care ar urma să intre în vigoare începând din 2025. Bruxelles ar dori în special ca testele referitoare la emisiile poluante ale vehiculelor să fie mai conforme cu condiţiile reale de trafic şi de asemenea să impună limite cu privire la emisiile de particule provocate de uzura frânelor şi pneurilor, în ideea de a reduce cu 35% emisiile de oxizi de azot ale autoturismelor şi utilitarelor uşoare comparativ cu normele precedente Euro 6.
Legislaţia în acest sens urmează să fie negociată de statele şi parlamentele UE în cursul acestui an, pentru a fi aplicată din iulie 2025 autoturismelor, iar doi ani mai târziu şi autobuzelor şi camioanelor.
Producătorii de automobile europeni contestă reglementările propuse, argumentând că sunt prea costisitoare, pripite şi nenecesare. Comisia Europeană susţine în schimb că este nevoie de ele pentru a reduce emisiile nocive şi a împiedica o repetare a scandalului Dieselgate, scrie Agerpres.
O comisie a Guvernului de la Moscova a aprobat tranzacţia prin care activele Volkswagen din Rusia sunt vândute unui dealer auto local, valoarea tranzacţiei fiind de 125 milioane de euro, a anunţat agenţia rusă de presă Interfax, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Reuters.
Aprobarea comisiei este necesară pentru vânzarea activelor de către companii din ţări pe care Rusia le consideră "neprietenoase" (cele care au impus sancţiuni Moscovei).
Oficialii Volkswagen Group Rus, subsidiara grupului german, nu au dorit să facă comentarii privind valoarea tranzacţiei.
Luni, ministrul Industriei şi Comerţului, Denis Manturov, anunţa că o comisie a Guvernului de la Moscova a aprobat vânzarea principalei fabrici Volkswagen din Rusia unui dealer auto local.
Uzina VW din regiunea Kaluga, la sud de Moscova, cu o capacitate de 225.000 de vehicule pe an, va fi vândută firmei Avilon, anterior dealer-ul oficial al maşinilor Volkswagen din Rusia.
La scurt timp după invadarea Ucrainei, în februarie 2022, Volkswagen a suspendat producţia de maşini în Rusia.
Dacă Volkswagen reuşeşte să obţină bani în urma ieşirii de pe piaţa rusă, ar fi o inversare a tendinţei din industria auto, majoritatea producătorilor auto occidentali vânzându-şi activele din Rusia pentru sume modeste, dar cu clauze de răscumpărare.
De exemplu, grupul auto francez Renault şi-a vândut pachetul majoritar de acţiuni pe care îl deţinea la Avtovaz pentru o rublă, dar a inclus în contract o clauză de răscumpărare valabilă timp de şase ani. De asemenea, producătorul auto nipon Nissan şi-a vândut afacerile din Rusia către o entitate de stat pentru suma de un euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News