Cafenele pline de clienţi, aglomeraţia din parcuri şi redeschiderea primului magazin Apple din afara Chinei arată noua realitate din Coreea de Sud, notează agenţia Bloomberg.
„Cafenelele s-au umplut de clienţi, în parcuri sunt oameni care se bronzează, iar în primul magazin Apple redeschis în afara Chinei sunt oameni la coadă, în contexul în care mulţi sud-coreeni - aproape toţi purtând măşti - au reieşit pe străzi după luni de autoizolare. Imaginea din Seul, într-o sâmbătă perfect de surprins în imagini, este într-un contrast puternic cu alte naţiuni în care par a fi oraşe-fantomă, în condiţiile în care guvernele au izolat părţi mari ale populaţiei sau au impus restricţii privind adunările sociale", comentează agenţia de presă Bloomberg.
Coreea de Sud a reuşit să limiteze răspândirea epidemiei.
A lansat o campanie de testări masive şi de localizare a contactelor, lucruri care au facilitat limitarea epidemiei şi au permis menţinerea activităţilor multor companii şi fabrici.
De teama unui „al doilea val" de infecţii, Centrul sud-coreean pentru Controlul şi Prevenirea Epidemiilor a îndemnat cetăţenii „să continue respectarea distanţării sociale şi a normelor de igienă pe parcursul weekendului".
Kim Ganglip, adjunctul ministrului sud-coreean al Sănătăţii, a precizat că Guvernul de la Seul elaborează norme pentru o „nouă normalitate", inclusiv prin modificarea procedurilor de carantină şi a măsurilor de distanţare socială. „Societatea noastră a avut succes în amânarea răspândirii Covid-19 prin distanţare socială. Dar acest lucru nu înseamnă că virusul dispare complet sau că putem reveni la viaţa pe care o aveam înainte de epidemie", a subliniat oficialul citat, notează Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News