Noile Dacia Logan şi Dacia Sandero Stepway au obţinut rezultate dezamăgitoare la testele Euro NCAP, desfăşurate conform metodologiei din 2021.
Astfel, noile maşini Dacia au obţinut doar două stele dintr-un maximum de cinci. Rezultatele noii sesiuni de testare ar fi trebuit prezentate abia mâine, 14 aprilie dar, dintr-o eroare a Euro NCAP, comunicatul de presă a ajuns online cu o zi mai devreme.
„Dacia Sandero Stepway și Logan rămân fidele filosofiei „fără fițe” a mărcii de buget, având specificații de siguranță mai slabe. Sistemul de frânarea autonomă de urgență este simplu, bazat doar pe radar și reacționează doar în cazul altor vehicule, dar nu poate preveni impactul cu pietoni sau bicicliști. În plus, nu se oferă asistent de bandă. Cu toate acestea, protecția în caz de accident este respectabilă, cu performanțe care i-ar fi permis să obțină patru stele dacă nu ar fi fost celelalte deficiențe”, explică specialiștii Euro NCAP rezultatul obținut de modelele Dacia, conform Promotor.
"Siguranța a avansat, iar acum cei mai importanți pași se fac folosind tehnologia pentru a preveni producerea accidentelor. Clar, Dacia și-a găsit piața sa și se simte bine acolo, dar un rezultat de două stele arată puțină ambiție, chiar și pentru un produs low-cost. Decizia de a nu oferi o cameră video este clar în dezacord cu direcția pieței și dezamăgește, mai ales că Dacia știe că mașinile sale vor trebui în curând să se supună noului Regulament General de Siguranță”, a comentat Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP.
"Dacia este preocupată de clienții săi și de siguranța lor și, an după an, îmbunătățește siguranța modelelor sale. Ca rezultat, fiecare generație de vehicule este mai sigură decât cea anterioară. Dacia este bine cunoscută ca o marcă pragmatică, una care propune mașini moderne, integrând nivelul corect de echipamente. Concret, acest lucru înseamnă că siguranța pasivă este foarte bună pentru adulți și ocupanții copii (4 stele din 5).
În termeni de asistență la condus, aceasta a fost dimensionată la nivelul corect cerut de clienții noștri. În acest sens, noile Sandero/Stepway/Logan sunt primele modele Dacia care propun AEB (sistemul de frânare de urgență) în standard. Protocoalele de testate Euro NCAP sunt din ce în ce mai severe la fiecare doi ani, cu o importanță în creștere a ADAS (prevenirea unora dintre accidente), cu un impact direct asupra ratingului general.
Dacia va continua să își concentreze efortul pe siguranța reală în cazul unui accident, dar va lua în considerare astfel de rezultate pentru a echipa modelele sale cu și mai multe sisteme de asistență de siguranță, imediat ce clienții le vor aștepta”, au precizat cei de la Dacia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News