Audienţele TV, furnizate de la 1 ianuarie 2012 de Kantar Media, vor fi măsurate pe toate platformele, inclusiv vizionarea online de TV, a declarat Lucia Antal, preşedintele Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor, joi seară, într-un eveniment care a marcat 10 ani de la înfiinţarea asociaţiei.
Compania Kantar Media Audiences a fost desemnată câştigătoare la licitaţia organizată de Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA) şi Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru alegerea furnizorului unic pentru Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV (SNMATV), urmând să asigure măsurarea audienţelor TV în perioada 1 ianuarie 2012-31 decembrie 2015.
Potrivit Luciei Antal, preşedintele Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA), din 2012, măsurătoarea se va face cu peoplemetere de ultimă generaţie. "Au fost special construite pentru România. Au posibilitatea de a măsura absolut toate platformele şi toate tipurile de televiziuni, inclusiv HD. Metoda prin care se vor recunoaşte canalele este una modernă, respectiv audiomatching, deci nu o să mai fie frecvenţă pe canal, ci audiomatching", a explicat Lucia Antal.
Între noutăţile avute în vedere în măsurarea audienţelor TV din 2012 se numără "vizionarea decalată" şi "testarea virtualmeter". "Încercăm să testăm acest virtualmeter, deci ne pregătim pentru vizionarea TV online şi prin faptul că Asociaţia Română de Măsurarea Audienţelor este şi membră în asociaţia internaţională a tuturor asociaţiilor gen ARMA. De acolo încercăm să ne luăm toate informaţiile necesare şi pentru măsurarea altor medii, gen mobil, tablete şi alte lucruri.
Cu siguranţă, foarte important este faptul că peoplemeterele actuale şi în special cele care vor veni de la 1 ianuarie 2012 vor măsura absolut toate platformele şi metoda de recunoaştere a canalelor este una nouă, respectiv audiomatching. Acest lucru va duce la recunoaşterea exactă a canalului pe care îl vizionează persoana respectivă acasă", a explicat Lucia Antal.
Totodată, ea a precizat că, înainte de construirea panelului pentru măsurarea audienţei TV, se face o cercetare de calibrare. "Aceasta defineşte variabile care influenţează vizionarea TV. Printre întrebările de acolo au existat şi întrebări referitoare la vizionarea pe tabletă, mobil şi aşa mai departe. Ne dorim să testăm virtualmeter-ul, respectiv vizionarea online de TV, pentru că s-a dovedit din aceste date că, deocamdată în România, acestea reprezintă un procent însemnat, undeva la 3-4% vizionare online pur şi simplu şi încă vreo 11% vizionare pe computer cu TV tuner", a mai spus Lucia Antal.
Totodată, ea a precizat că numărul de gospodării în care sunt instalate peoplemetere este de 1.200. "Numărul de peoplemetere efectiv este mult mai mare, pentru că într-o gospodărie cu două, trei sau mai multe televizoare se instalează peoplemeter la fiecare televizor în parte. 1.200 de gospodării este un panel reprezentativ pentru România şi datele sunt absolut în regulă şi de încredere pentru un asemenea panel. Ca număr de persoane, ele sunt undeva la peste 3.000", a mai spus Lucia Antal.
Pe de altă parte, Liliana Mihăilescu, director general Kantar Media Audiences România, a mai spus că în această perioadă lucrează la echilibrarea panelului, pentru a fi reprezentativ.
"Suntem în perioada de instalare, suntem aproape de final. În momentul de faţă lucrăm la echilibrarea panelului pentru a fi reprezentativ. Ne apropiem cu paşi repezi de 1 ianuarie", a explicat Liliana Mihăilescu.
Şi ea a pus accentul pe adaptarea serviciului de măsurare a audienţelor la mediul digital şi la modernizarea tehnologiei. "Vom implementa noua generaţie de peoplemetere şi tehnologie modernă de identificare a canalelor, tehnologia audiomatching. Panelul va fi acelaşi - 1.200 de gospodării - şi ne-am angajat să livrăm un serviciu echidistant, de calitate, care să reprezinte necesităţile fiecărei televiziuni şi agenţii de media", a mai spus Liliana Mihăilescu.
Decizia desemnării companiei Kantar Media Audiences drept furnizor al audienţelor TV între 2012 şi 2015 a fost luată de o Comisie Paritară din care au făcut parte cinci reprezentanţi ai Consiliului Naţional al Audiovizualului, cinci reprezentanţi ai staţiilor TV (Pro TV, Antena 1, Prima TV, Televiziunea Publică şi Realitatea TV) şi cinci reprezentanţi ai agenţiilor de publicitate/ media (BV McCann Erickson, Zenith Media, MediaCom, DBV Media House şi Media Direction). La lucrările Comisiei au participat, cu statut de observator, şi cinci reprezentanţi ai clienţilor de publicitate (P&G, Unilever, Coca-Cola, Cosmote şi Ursus Breweries).
Decizia luată de comisie vine ca urmare a unui proces de licitaţie care s-a întins pe o perioadă de şase luni (mai 2010-ianuarie 2011) şi prin aplicarea unor proceduri tehnice de evaluare complexă a ofertelor primite de la companiile participante la licitaţie, respectiv Kantar Media Audiences, GfK România, Nielsen şi Mediaresearch.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News