Un complex a ales să impună o măsură extremă pentru șoferii care intră pe interzis pe străzile cu sens unic.
Un complex comercial ieșean a apelat la o măsură extremă care să descurajeze șoferii cărora nu le pasă prea mult de permisul lor și nici de cei din jur să intre pe contrasens. Măsura este o premieră în România, mai ales că este vorba de o inițiativă care îi lasă pe conducătorii auto care nu respectă regulile cu cauciucurile tăiate, la propriu.
Înainte de apariția sistemului anterior menționat, erau instalate nu mai puțin de 4 semne de circulație „Accesul Interzis”, fiind deseori ignorate. Unii șoferi, pentru a nu ocoli câțiva zeci de metri prin parcarea complexului, intrau pe interzis. Acum, aceștia po rămâne fără cauciucuri, după amplasarea limitatorului de viteză cu țepi pe sensul interzis circulației.
„Este o proprietate privată, dacă nu s-a putut de voie bună, am luat măsuri mai drastice. Dacă respecți regulile, nu se întâmplă nimic”, a declarat acționarul Egros, Bogdan Gheorghiu, pentru bizbrasov.ro.
De la inițiativă la practică nu a fost mult, astfel, un număr însemnat de conducători auto au suferit pagube materiale costisitoare. Anvelopele găurite de acest tip de limitator nu se pot repara. Decizia a venit ca o ultimă soluție a unei probleme care perpetuă de când a fost deschis acest complex comercial.
Clienții susțin ideea conducerii complexului comercial, spunând că astfel se pune capăt unei probleme ce părea că nu are o rezolvare.
Conducerea Egros a pus limitatorul. Doar noi am văzut 4 persoane care și-au stricat mașinile, au chemat asistența, dar nu au reacționat în vreun fel agresiv… E sens unic și nu cred că ar fi avut cum”, au reltata unele persoane din centrul comercial.
„Am văzut și eu unul care a rămas cu cauciucul moale… Mă amuză, au pus semne de interzis de le vedeai din avion… puseseră, la un moment dat, un cadru de metal, să rămână o bandă, tot intrau cum doreau ei. Bine le face, doar restul oamenilor nu sunt mai proști! Încă, dacă ar fi după mine, să pună așa pe toate străzile cu sens unic, să vedem atunci bizonii”, a declarat un șofer pentru cotidianul local.
„Programarea timpului de deplasare este foarte importantă, apoi presiunea în cauciucuri. Presiunea în cauciuri trebuie să fie presiunea corectă în anvelope. Dacă e mai mică, sigur crește consumul. Dacă e mai mare, există riscul de a nu avea aderanță. Al treilea sfat: Conduceți defensiv! (…) Stilul de conducere poate să ducă chiar și la dublu consumul. Ți se pare că ai condus normal, doar că ai frânat inutil, ai accelerat inutil, ai crescut viteza prea mult, în loc să reduci... Aceste gesturi cresc consumul cu 15-20 de procente aproape pe nesimțite”, a spus Titi Aur în cadrul emisiunii „Vorbește lumea” de la Pro TV.
Până la ce vârstă ne putem urca la volan
Are vârsta un efect asupra șoferilor? Titi Aur a răspuns întrebării care vizează un important procent al conducătorilor auto din România.
„În primul rând, ar trebui să ne uităm la alte meserii. Fie că ești miner, electrician sau orice altceva, se face protecția muncii. Ce înseamnă protecția muncii? Înseamnă că periodic, o dată pe lună, maxim o dată pe an, o dată la șase luni, dar la meseriile mai riscante o dată pe lună, se face protecția muncii. Asta înseamnă că îi spui lucrătorului respectiv ce să facă, cum să facă sau ce să evite ca să nu facă accident de muncă. Citește continuarea AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu