Nu oricine mai poate da sfaturi medicale pe YouTube. Platforma începe etichetarea medicilor reali

Foto: Pexels. Imagine cu rol ilustrativ
Foto: Pexels. Imagine cu rol ilustrativ

YouTube dorește să separe medicii reali de ceilalți creatori de conținut care dau sfaturi medicale.

Un sistem de verificare pentru lucrătorii din domeniul sănătății a fost lansat de YouTube în Marea Britanie, pentru a combate dezinformarea online, conform BBC. Platforma deținută de Google a fost folosită pentru a viziona peste trei miliarde de ori videoclipuri despre sănătate în 2022, doar în Regatul Unit.

Medici, asistente și psihologi se înscriu în program din iunie și trebuie să îndeplinească criterii stricte stabilite de compania de tehnologie pentru a fi eligibili. Cei care sunt acceptați vor avea o insignă sub numele lor care îi identifică ca fiind lucrători din domeniul sănătății licențiați și autentici. Dar creatorii de conținut de pe YouTube au avertizat că sistemul este destinat doar scopurilor educaționale, nu pentru a înlocui sfaturile medicale de la medicul de familie.

Mulți dau sfaturi medicale pe YouTube

Vishaal Virani, responsabilul pentru conținutul de sănătate de pe YouTube, a spus că este important să se țină cont de numărul mare de persoane care accesează informații despre sănătate pe platforma de partajare de videoclipuri.

“Indiferent dacă ne place sau nu, indiferent dacă dorim sau nu, indiferent dacă industria sanitară împinge sau nu pentru asta, oamenii accesează informații despre sănătate online”, a declarat el pentru BBC. "Trebuie să facem o treabă cât mai bună posibil pentru a aduce rigurozitate conținutului pe care îl consumă ulterior când își încep călătoria în domeniu”.

“Vrem să creăm un mediu în care cei care sunt experți, care sunt autorități, să poată ridica nivelul conținutului pe care îl creează”, a conchis acesta.

Ce spun creatorii de conținut despre schimbare

“Eu cred că motivul pentru care este un lucru foarte bun este că ai timp să abordezi niște subiecte și conversații dificile”, a spus dr. Simi Adedeji, o creatoare de conținut care se concentrează pe sănătatea pielii și a femeilor. "Pot să vorbesc despre unele dintre subiectele jenante despre care femeile sunt adesea prea jenate să vorbească, despre care uneori erau prea jenate să le aducă în discuție într-o consultație cu medicul lor”.

“A putea crea conținut de genul acesta îl face foarte accesibil pentru public și ajută la reducerea anxietății legate de sănătate pe care oamenii ar putea să o aibă uneori, pentru că pot avea acces la niște informații care sunt digerabile și ușor de înțeles”, mai spune ea.

Ca medic practicant în Marea Britanie, care a fost validată pe YouTube ca parte a programului, ea a spus că sistemul le permite oamenilor să facă judecăți despre credibilitatea videoclipurilor despre sănătate.

Vizitele la medic nu trebuie înlocuite de clipurile de pe YouTube

Dar ea a avertizat că conținutul ei și insigna de validare nu sunt menite să înlocuiască vizita la un profesionist medical. “Există o diferență între a oferi educație medicală - ceea ce facem noi - și a oferi sfaturi medicale - ceea ce nu facem”, a spus ea.

"Este vorba despre a oferi informații medicale astfel încât publicul să se simtă împuternicit și apoi să meargă și să-și vadă medicul. “Acest lucru este doar complementar, nu înlocuiește consultația cu medicul dumneavoastră.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel