Protecția Consumatorilor oferă sfaturi importante pentru cei care nu-și pot plăti ratele.
Românii care nu își pot plăti ratele vor primi, gratuit, sfaturi de la Protecția Consumatorilor. Cei cu probleme financiare sunt sfătuiți să se adreseze comisariatelor locale pentru a găsi soluții.
Potrivit ANPC, insolvența este acea situație în care o persoană nu mai dispune de banii necesari pentru a-și achita datoriile - rate bancare, impozite, restanțe la asociațiile de proprietari și înregistrează întârzieri de plată mai mari de 90 de zile.
„Angajații Direcției de Insolvență din cadrul ANPC oferă consultanță gratuită persoanelor care îndeplinesc această condiție de bază și îi consiliază cu privire la procedura cea mai potrivită, în conformitate cu situația în care se regăsesc aceștia”, arată ANPC, citează Mediafax.
Astfel, cetățenii au la dispoziție mai multe proceduri, printre care procedura pe baza planului de rambursare, prin lichidare de active sau procedura simplificată de insolvență.
Reprezentanții Protecției Consumatorilor susțin că fiecare dintre aceste tipuri de insolvență este în avantajul debitorilor deoarece, pe parcursul derulării acestora, există o protecție față de creditori.
Sunt suspendate executările silite asupra bunurilor și veniturilor, este suspendată curgerea dobânzilor sau a penalităților, este asigurat un nivel de trai rezonabil conform legislației în vigoare - coșul minim de cumpărături.
„ANPC îndeamnă cetățenii care se confruntă cu astfel de dificultăți financiare să se adreseze comisariatelor teritoriale de pe raza județului de domiciliu pentru identificarea unei soluții a situației”, au mai spus reprezentanții ANPC.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News