Consiliul Naţional al Audiovizualului recomandă televiziunilor să difuzeze cele şapte spoturi animate din cadrul campaniei "Nu tremur la cutremur". Acestea conţin informaţii referitoare la măsurile ce trebuie să fie adoptate şi la comportamentul adecvat înainte de producerea, pe timpul şi după manifestarea unui cutremur.
În şedinţa de marţi, CNA a analizat o adresă primită de la Ministerul Afacerilor Interne - Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă. Totodată, membrii CNA i-au audiat pe reprezentanţii IGSU, transmite Mediafax.
Potrivit adresei, pe fondul producerii, în ultima perioadă, pe teritoriul României a unor cutremure de magnitudine redusă sau moderată, au fost diseminate către populaţie informaţii discordante cu privire la măsurile şi modul de comportare cu prilejul unui astfel de eveniment.
În acest context, Ministerul Afacerilor Interne, prin IGSU, şi-a propus demararea unei campanii naţionale de informare preventivă, intitulată "Nu tremur la cutremur", al cărei obiectiv principal este conştientizarea, informarea şi pregătirea populaţiei, pentru a reacţiona corect în situaţia producerii unui cutremur.
Principalele materiale suport ale acestei acţiuni sunt şapte spoturi animate care conţin informaţii referitoare la măsurile care trebuie adoptate şi comportamentul adecvat înainte de producerea, pe timpul şi după manifestarea unei mişcări seismice, în mai multe situaţii: acasă, pe stradă, la serviciu, la şcoală şi în spaţii comerciale.
În vederea facilitării difuzării spoturilor, ca informaţii de interes public, prin intermediul mass-media, IGSU a solicitat CNA să sprijine campania prin emiterea unei recomandări în acest sens.
CNA a decis să recomande radiodifuzorilor să difuzeze aceste spoturi în regim noncomercial, în categoria mesajelor de interes public.
Potrivit articolului 6, alineatul 1 din Legea audiovizualului, decizia editorială de difuzare a acestor spoturi aparţine exclusiv radiodifuzorilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu