Compania chinezească TikTok este suspectată pentru implicarea în campaniile electorale din Europa, inclusiv din România.
Citește și: A fost sau nu manipulare pe TikTok la prezidențiale 2024? Teoria sociologului Mădălina Hideg
Parlamentul European, prin comisia pentru Piața Internă și Protecția Consumatorului, îi va audia, marți, pe reprezentanți ai TikTok asupra modului în care compania chinezească aplică regulile digitale ale UE, în contextul alegerilor desfășurate recent în Europa, a anunțat luni într-un comunicat de presă legislativul european.
Astfel, marți, începând aproximativ de la ora 11:00 CET (12:00 ora României), Comisia pentru Piața Internă și Protecția Consumatorului va desfășura o discuție cu Caroline Greer, directoare a TikTok pentru politici publice și relații guvernamentale, și cu Brie Pegum, director global de producție, autenticitate și transparență al TikTok.
Europarlamentarii sunt așteptați să pună întrebări legate de măsurile luate de companie, în conformitate cu manualul de reguli digitale al UE, pentru a garanta un spațiu online sigur, transparent și de încredere, mai ales în perioadele electorale.
Legea privind Serviciile Digitale ale UE (Digital Services Act - DSA), intrată deplin în vigoare pe 17 februarie 2024, stabilește obligații stricte pentru furnizorii de servicii digitale, cum ar fi social media sau comerțul online, de a combate conținutul ilegal, dezinformarea online și alte riscuri online pentru societate.
Comisia Europeană, care în virtutea DSA dispune de prerogative de investigare și sancționare, a început să examineze strategiile de îndeplinire a acestor obligații în cazul mai multor platforme online foarte mari.
În contextul alegerilor aflate în desfășurare în România, Comisia Europeană a adresat întrebări referitoare la procesul companiei TikTok de gestiune a riscului în ceea ce privește manipularea informației, sistemul de recomandare (ce oferă utilizatorului sugestii pentru articolele cele mai relevante - n.r.) și accesul terților la date.
Comisia a adresat anterior întrebări despre designul și funcționarea sistemelor de recomandare ale TikTok, YouTube și Snapchat, și mai precis asupra măsurilor întreprinse de TikTok pentru combaterea riscurilor legate de alegeri, asigurarea pluralismului media și a discursului public, informează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu