O companie auto vrea să regleze poziţia şoferilor la volan... prin tehnologie. Mai puţin de 50% dintre şoferi stau corect în maşină

foto pexels ilustrativ
foto pexels ilustrativ

Nobuaki Tabata, managerul de program al diviziei de dezvoltare a sistemelor integrate de la Mazda, şi echipa sa, vor să se folosească de recunoaşterea facială, dar şi de o tehnologie de ultimă generaţie, pentru a creşte nivelul de confort şi de siguranţă al şoferilor. 

Conform companiei, mai puţin de 50% dintre şoferi se poziţionează corect în maşină. Aşa că vor să introducă un sistem în care şoferii să îşi scrie înălţimea, iar apoi acesta să calculeze cea mai bună poziţionare în funcţie de ochii şoferului. Evident, poziţia poate fi modificată de şofer, sau chiar anulată, scrie Promotor. 

Atunci când șoferul oprește motorul și decuplează centura de siguranță, scaunul și volanul se resetează și se activează automat pentru a-i permite șoferului să iasă mai ușor din mașină.

"Am dezvoltat această funcție folosind o cantitate mare de date”, explică Tabata. „Odată ce recunoașterea facială a identificat șoferul, sistemul, pe baza estimării fizionomiei noastre, poate sugera modul în care ar trebui ajustată poziția scaunului. Este ca și cum l-ar antrena pe șofer pe baza experienței producătorului”, declară Nobuaki Tabata.

Titi Aur a spus la DC Conducem care este poziţia corectă la volan 

"Poziţia corectă la volan este aşa. Scaunul se reglează pe înălţime, cât mai jos posibil, astfel încât să văd peste volan fără să îmi impun să văd capota maşinii. Asta o fac din 2 motive. Ca să am centrul de greutate mai jos, dar şi pentru că în cazul unui impact, mai ales al unei răsturnări, sunt mai departe de plafon. Cu cât am distanţă mai mare de la plafon la cap, cu atât sunt mai în siguranţă. 

Culisarea scaunului faţă-spate se face în aşa fel încât atunci când calc ambreiajul, dacă am ambreiaj, genunchiul piciorului stâng să fie uşor flexat, nu perfect întins. Pentru că dacă e perfect întins, atunci, de câte ori calc ambreiajul, mă voi întinde după ambreiaj, iar la impact voi lua un şoc mare, şi una dintre încheieturi va ceda.

Spătarul, în principiu, trebuie să fie cât mai drept, dar astfel încât atunci când întind mâna deasupra volanului, acesta să vină la încheietura mâinii. 

Tetiera trebuie să fie la nivelul creştetului capului. Când eşti în spate, iar tetiera e jos, în dreptul spatelui, poate să îţi rupă gâtul. 

Asta e poziţia din punct de vedere al scaunului", a declarat Titi Aur la DC Conducem. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel