Producătorii de medicamente originale prezenți pe piață românească au investit 77,1 milioane de euro în anul 2014 în România, arată rezultatele unui studiu realizat de PwC România pentru Asociația Română a Producătorilor Internaționali de Medicamente (ARPIM).
,,Companiile producătoare de medicamente originale creează locuri de muncă, plătesc taxe şi impozite, au un impact concret, cuantificabil la nivel social şi economic Prioritar însă, membrii ARPIM răspund misiunii de a creşte accesul pacienților la inovație. Investesc constant în cercetare şi dezvoltare în România şi sprijină demersurile comunităților de pacienți în direcția informării şi educării medicale", a declarat Călin Gălăşeanu, preşedintele ARPIM.
Dincolo de investițiile în cercetarea medicală, conform studiului, amprenta industriei producătoare de medicamente la nivel economic şi social în anul 2014 este definită şi de:
-Contribuții directe şi indirecte în valoare de 911 milioane de euro la PIB-ul țării;
-Contribuții directe în valoare de 313 milioane de euro în taxe şi impozite, dintre care suma de 240 milioane de euro prin plata suprataxei clawback;
-Crearea a 16.700 de locuri de muncă, atât direct, cât şi indirect în cadrul companiilor care furnizează bunuri şi servicii producătorilor de medicamente originale.
Studii importante în hematologie, oncologie, cardiologie
,,În anul 2014, din totalul de 77,1 milioane de euro investiți în România, 30,8 milioane au fost alocați desfăşurării de studii clinice în arii terapeutice precum hematologie, oncologie, cardiologie, boli infecțioase sau neurologie. În acest context, investițiile industriei farmaceutice la capitolul inovației în România, dincolo de cifre, s-au dovedit a fi salvatoare de vieți pentru pacienți. Prin studii clinice, aceştia au avut acces la medicamente inovatoare şi au primit astfel o nouă şansă în lupta cu boala", a menționat Călin Gălăşeanu, preşedinte ARPIM.
37,5 milioane de euro au fost investiți în programe de prevenție şi de educație medicală destinate asociațiilor de pacienți şi comunității de profesionişti medicali din România. În anul 2014, companiile membre ARPIM au susținut 110 campanii de prevenție, testare, monitorizare care au fost în beneficiul a peste 200.000 pacienți.
,,Sistemul românesc de sănătate se află într-o profundă criză, iar nevoile comunităților de pacienți şi ale celei medicale nu îşi găsesc întotdeauna răspuns în demersurile autorităților. Sunt nenumărate campanii de prevenție şi de informare ale asociațiilor de pacienți sau inițiative care susțin nivelul de informare a populaţiei asupra bolilor şi a factorilor de prevenţie în care companiile membre ARPIM au investit în încercarea de a sprijini în cele din urmă sistemul de sănătate românesc", a adăugat Călin Gălăşeanu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News