Mihaela Helmis, jurnalistă la Radio România Actualități, atacă postul de radio spunând că RRA ”derapează” către profilul radiourilor comerciale”.
”Semnalăm cu îngrijorare derapajul către profilul radiourilor de tip comercial al principalului post de radio public, Radio România Actualităţi, ale cărui misiuni de bază sunt şi trebuie să rămână informarea şi formarea (educaţia).
Constatăm cu surprindere reducerea substanţială a ponderii emisiunilor dedicate culturii, analizei sociale şi spiritualităţii în grila adaptată pentru vară a RRA.
În acest sens, deşi deţin poziţia de lider de audienţă, emisiuni precum :
“Maraton de duminică” – spaţiu radiofonic de analiză a stării lumii în care trăim, “Radioul de sâmbătă seara” – singurul spaţiu compact din actuala grilă RRA acordat actului cultural românesc şi internaţional , au fost drastic reduse de la 170 de minute la doar 55 minute, concomintent cu schimbarea orelor de difuzare către zone de audienţă minimă; “Actualitatea credinţei” – seria de emisiuni dedicată detalierii manifestărilor conştiinţei religioase contemporane – a fost diminuată la doar 5 minute (un sfert din timpul de emisie acordat până acum);
iar “Românii în lume” – emisiune destinată românilor de pretutindeni (şi ascultată corespunzător), a fost transformată într-o simplă pastilă a unui radioprogram în flux.
Pe spaţiile “eliberate” de povara spiritului se difuzează actualmente, sub pretext estival, muzică de “întreţinere”.
Considerăm că valorile fundamentale morale şi culturale nu intră în vacanţă niciodată, aşadar nici pe timpul verii.
În condiţiile în care peisajul audiovizual contemporan este constant invadat de programe facile, susţinem păstrarea ponderii de până acum la RRA a emisiunilor sus menţionate – produse media echilibrate, cu profunzime editorială, cu invitaţi de prestigiu – cu atât mai mult cu cât, subliniem, fiecare dintre ele s-a dovedit a fi şi lider de audienţă pe tronsoanele orare respective.
Am luat notă de recentele declaraţii ale preşedintelui SRR, Ovidiu Miculescu, în privinţa faptului că “actul de cultură este obligatoriu în audiovizualul public ” şi, de asemenea, “cultura – alături de informare, educaţie şi divertisment – înseamnă misiunea publică a SRR” şi credem că, respectând aceste convingeri, managementul postului Radio România Actualităţi va readuce grila de programe la standardele valorilor fundamentale naţionale”, susține Mihaela Helmis.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News