Inspectorii RAR au avut pe mâini încă o bijuterie pe patru roţi.
"Cum pornește o mașină care anul viitor serbează centenarul? La sfert de…manivelă.
Fabricat în 1924, acest Morris Cowley “Bullnose” împlinește 100 de ani în curând și a fost adus în România pentru a se alătura unor alte mașini clasice de care se bucură un colecționar din București.
“Percy”, așa cum a denumit-o fostul proprietar, are un motor cu patru cilindri, pe benzină, care poate dezvolta 26 CP, dar farmecul ei nu depinde de aceste caracteristici tehnice.
O caracteristică a mărcii, în acele vremuri, era radiatorul rotunjit, care i-a adus si supranumele “bullnose”.
Surpriza de care a avut parte cumpărătorul a fost să constate că autovehiculul avea documentul original de înregistrare, emis în urmă cu 100 de ani.
P.S. În comentarii, răspunsul la întrebarea: A venit pe roți?", au scris cei de la RAR pe Facebook.
Morris Cowley "Bullnose" este o mașină britanică de producție care a fost fabricată de Morris Motors între anii 1913 și 1926. A fost una dintre primele mașini de succes ale companiei și a jucat un rol important în popularizarea mașinilor accesibile în Marea Britanie.
Numele "Bullnose" se referă la designul caracteristic al radiatorului, care era rotunjit în partea de sus, similar cu forma unui nas de taur. Această caracteristică a devenit o marcă distinctivă a mașinilor Morris din acea perioadă.
Morris Cowley "Bullnose" a fost disponibilă în diferite modele și caroserii, inclusiv sedan, roadster și coupe. Era o mașină compactă și relativ accesibilă, ceea ce a făcut-o populară printre oamenii obișnuiți.
Motorul original al modelului "Bullnose" era un motor cu patru cilindri, cu o capacitate de aproximativ 1,5 litri, care dezvolta o putere de aproximativ 10-11 cai putere. Viteza maximă pe care o putea atinge era de aproximativ 60 km/h.
Una dintre inovațiile aduse de Morris Cowley "Bullnose" a fost introducerea unui sistem electric de pornire a motorului, care a înlocuit sistemele anterioare de pornire cu manivelă. Această inovație a făcut ca mașina să fie mai ușor de pornit și mai convenabilă pentru șoferi.
De-a lungul perioadei de producție, Morris Cowley "Bullnose" a suferit îmbunătățiri și modificări, dar a păstrat în esență aceeași siluetă caracteristică. Modelul a fost în cele din urmă înlocuit de Morris Cowley "Flatnose" în 1926.
Astăzi, Morris Cowley "Bullnose" este considerată o mașină clasică și este apreciată de colecționarii de automobile și entuziaștii de mașini vintage, transmite Chat GPT.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu