Un adolescent de 14 ani a murit și alții au fost răniți într-un accident petrecut în județul Oradea.
Un copil în vârstă de 14 ani a murit, marți seara, după ce mașina în care se afla alături de alte patru persoane, dintre care două minore, s-a răsturnat, în localitatea Tinca, județul Bihor. A fost solicitat și elicopterul SMURD. Mai multe echipaje SMURD și de la Ambulanța Bihor au intervenit la accidentul din Tinca, unde o mașină s-a răsturnat.
Cinci persoane au fost rănite în accident, respectiv cinci tineri, cu vârste între 13 și 20 de ani. Echipajele de salvare au găsit un băiat de 14 ani în stop cardio-respirator, iar în ciuda manevrelor de resuscitare, copilul a decedat. O fetiță de 13 ani a suferit o fractură și traumatisme, fiind preluată de elicopterul SMURD, iar un băiat de 13 ani este în stare de inconștiență.
Alți doi tineri, de 18 și 20, au suferit diverse traumatisme. Toate cele patru victime au fost duse la Spitalul Județean de Urgență Oradea.
„Cei care merg la şcoala de şoferi să ceară să fie învăţaţi să conducă. Pentru că acum, cei care se duc la şcoala de şoferi spun că vor să ia permisul de conducere. Este altceva. Ca să iei permisul, te învaţă să pleci de pe loc, să semnalizezi şi să opreşti roata la STOP. Nu te învaţă regula celor 2 secunde, regula fermoarului, nu te învaţă să stai la volan, nu te învaţă nimic din conducerea defensivă, nimic din ce face maşina, din ce înseamna ABS, ESP, controlul tracţiunii", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
„Vorbim de situaţii care se predau la cursurile de conducere defensivă: pericolele potenţiale. Fiecare dintre noi, cei care circulăm regulamentar, trebuie să fim capabili în orice moment să depistăm, să scanăm fiecare pericol potenţial. Greşeala celui care întoarce pe linia continuă e clară, majoră, dar şi cel care intră într-unul care face o manevră ciudată, neregulamentară, are partea lui de vină, analizând din punctul de vedere al conducerii defensive.
Dacă eu am un pic peste sută, chiar 110, că zic 'lasă că nu-mi ia carnetul sau nu mă sancţionează pentru zece kilometri în plus' şi văd pe unul care stă ciudat pe dreapta sau merge încet sau are nişte mişcări ale maşinii sau chiar pe el în maşină îl văd că are nişte gesturi ciudate şi eu îmi continui deplasarea cu 100 km/h, devin coautor din punct de vedere conducere defensivă. Chiar dacă eram regulamentar, aveam o maşină care respectă normele de circulaţie, purtam centura, aveam farurile aprinse, totul perfect regulamentar, dar nu am făcut acel gest de prevenire, de anticipare", a arătat pilotul Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu