Şoferii din România conduc cu o zecime mai puţin decât media UE până în momentul în care fac accident. De altfel, conform statisticilor, România este liderul european la numărul de accidente pe şosele.
În 2021, spre exemplu, o maşină obişnuită a rulat aproximativ 160.000 km pe şoselele din România până la accident, în 2022 doar aproximativ 145.000 km, în timp ce în 2023, conform datelor disponibile până acum, vorbim de aproximativ 129.000 km. Un trend descrescător îngrijorător.
"Un vehicul cu 300.000 de kilometri pe odometru ar fi putut avea aproape 3 accidente. Cu toate acestea, chiar și o ușoară lovitură sau zgârietură este, de asemenea, calificată drept un accident, așa că persoanele interesate de mașini uzate ar trebui să investigheze ce fel de daune a suferit un vehicul înainte de a lua o mașină”, explică Matas Buzelis, expert auto la carVertical.
Tot pe trend descrescător din acest punct de vedere se află şi Ungaria, care în 2021 avea un accident înregistrat la 167.000 km, în timp ce în 2023 a scăzut la 149.000 km
Conform aceloraşi date, în 2023 maşinile din România au parcurs cu 12,5% mai puţini kilometri decât media din Uniunea Europeană până la producerea unui accident.
În 2022, conform INS, s-au produs zilnic 76 de accidente în România. Asta înseamnă 28.000 de accidente pe parcursul unui an întreg.
Cele mai multe persoane decedate în accidente rutiere, în România, s-au înregistrat pe raza județelor Bacău, Dolj și Prahova. Cele mai mult accidente rutiere produse în Romania au avut loc pe timpul zilei, 73% dintre ele, și 87% din totalul lor, pe carosabil uscat. Acest lucru demonstrează că România mai stă prost la încă două capitole, la infrastructură și educație rutieră. România este, astfel, pe primul loc în două clasamente în Europa, cele mai multe accidente produse zilnic și cele mai proaste drumuri, care contribuie direct la numărul ridicat de accidente.
Cele mai sigure drumuri din Europa sunt în Suedia, unde în urma accidentelor rutiere se înregistrează 18 decese la un milion, scrie Digi24.
"Eu spun că atunci când îţi cumperi o maşină, ai două opţiuni. Să cumperi o maşină cu multe casetofoane şi eleroane, în sensul că arată spectaculos, şi că toată lumea se minunează la ei, sau poţi să iei o maşină cu sisteme sigure. Dacă eşti nevoit să faci un compromis la bani, astea sunt opţiunile. Dacă ai bani mulţi, normal, o iei şi sigură şi să arate foarte bine. În mod special tinerii sunt tentaţi să se ducă în zona de maşină bengoasă, care să arate bine. Să fie cu eleroane, spoilere, boxe. E o tentaţie. Nu vreau să fiu ipocrit. Şi eu, când eram tânăr, am fost tentat să îmi fac maşina cât mai arătoasă. De ce? Pentru că asta e tentaţia la acea vârstă.
Ar trebui ca sistemul să gândească o variantă de educare a tinerilor, ca să înţeleagă ce se poate întâmpla. Apoi e opţiunea fiecăruia. Acum, când ridic această chestiune, problema e că cei de la volan nu ştiu, nu înţeleg. Ei se duc la şcoala de şoferi unde li se spune cum să plece de pe loc, cum să oprească, etc, şi pe urmă îşi maşina aşa cum consideră, să arate bine. Nu îşi pun răul în faţă. Ar trebui ca nivelul de educaţie şi societatea să te înveţe să mergi spre siguranţă", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu