Airbnb retrage în urma protestelor oferta unei nopţi petrecute pe Marele Zid chinezesc.
Compania Airbnb voia să facă senzaţie atunci când a propus clienţilor ei, în cadrul unui concurs, şansa de a petrece o noapte pe Marele Zid chinezesc. Însă în urma protestelor apărute în China şi în urma temerilor legate de o degradare a sitului menţionat, reprezentanţii Airbnb, o platformă online americană specializată în închirieri de spaţii de cazare, au luat decizia de a anula acest proiect controversat, informează AFP.
Încă de la lansarea sa de săptămâna trecută de către Airbnb, concursul 'O noapte pe Marele Zid' a generat reacţii de indignare pe reţelele de socializare chineze, internauţii din această ţară criticând 'o strategie de publicitate' ce a fost creată în detrimentul străvechiului monument naţional. 'Puţin contează prezentarea lor, acesta rămâne un concurs al unei firme private care va avaria vestigii ancestrale', declara un utilizator al platformei de microblogging Weibo.
Autoritățile locale nu știau
Responsabili administrativ din districtul Yanqing, în care se află segmentul din Marele Zid pe care Airbnb intenţiona să instaleze un spaţiu de cazare temporar, au afirmat într-un comunicat că nu au fost avertizaţi şi că nu au eliberat nicio autorizaţie în acest sens.
Fără sprijinul autorităţilor şi criticaţi aspru pe internet, compania din San Francisco a decis marţi să renunţe la acest proiect. 'Am decis să nu mergem cu el până la capăt. În locul său, ne gândim la alte experienţe care să pună în valoare China pe harta destinaţiilor de vacanţă', au explicat reprezentanţii Airbnb într-un comunicat.
Participanţii la acest concurs controversat, dedicat 'revitalizării culturii chineze', trebuiau să redacteze texte despre 'abolirea barierelor culturale'. Cei patru câştigători ai concursului ar fi beneficiat apoi de posibilitatea de a petrece o noapte într-o cameră amenajată cu această ocazie într-un fost turn de gardă din cadrul Marelui Zid. Reprezentanţii Airbnb au declarat că s-au consultat cu 'experţi în conservare' pentru a crea o structură de cazare care să nu degradeze structura seculară a zidului.
Concursuri similare
Marele Zid chinezesc, inclus în patrimoniul mondial UNESCO, reprezintă un agregat de fortificaţii discontinue, ale cărui elemente datează în unele zone de peste 2.000 de ani, într-o perioadă în care această construcţie a fost ridicată pentru a apăra imperiul chinez de invaziile venite din nord.
Aibnb a organizat deja concursuri similare, ale căror premii vizau posibilitatea de a petrece o noapte în catacombele din Paris, în Marea Barieră de corali din Australia şi în legendarul studio muzical Abbey Road din Londra. China reprezintă pentru compania americană o piaţă complexă: peste 8,6 milioane de turişti chinezi folosesc serviciile Airbnb, iar site-ul colaborează cu 150.000 de proprietari de camere de cazare la nivelul întregii ţări.
Însă Airbnb se confruntă cu o concurenţă locală acerbă, platformele chineze Tujia şi Xiaozhu beneficiind de o evoluţie fulgerătoare în absenţa unei supravegheri stricte din partea guvernului. Airbnb a acceptat la sfârşitul lunii martie să transmită datele personale ale utilizatorilor săi către autorităţile locale chineze, pentru a da satisfacţie exigenţelor impuse de regimul comunist de la Beijing în ceea ce priveşte înregistrarea vizitatorilor străini în documente turistice oficiale.
Vezi și: Război comercial SUA-China. ”Iluziile lui Trump”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu