Apare o nouă magistrală de metrou în București, cu 13 stații.
Ministerul Transporturilor a aprobat, miercuri, 12 februarie 2025, realizarea noii magistrale de metrou ce va conecta Gara de Nord 2 de Gara Progresul. Proiectul presupune construirea unui traseu subteran cu o lungime totală de 11,94 kilometri, iar finalizarea întregii investiții este estimată la 50 de luni.
„Știrbei Vodă – Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluției 2 – George Bacovia – Toporași Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Progresul.
Știți ce reprezintă toate aceste denumiri? Sunt numele viitoarelor 13 noi stații de metrou de pe magistrala M4, care vor face legătura între Gara de Nord 2 și Gara Progresul.
Traseul va avea o lungime de 11,94 km, urmând ca toată lucrarea să fie executată în 50 de luni. 3,43 miliarde euro (cu TVA) este valoarea totală a investiției, bani proveniți din fonduri europene nerambursabile. Toți acești indicatori tehnico-economici au fost avizați astăzi de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
Așteptăm acum ca în perioada următoare și Guvernul României să adopte o hotărâre pentru aprobarea acestora. Și vă mai spun un lucru: licitația pentru desemnarea proiectantului/constructorului se află în faza finală, urmând ca în luna martie să fie desemnat câștigătorul”, a postat primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, pe Facebook.
Bucureștenii care folosesc metroul pentru a ajunge la diverse destinații se confruntă din nou cu dimineți aglomerate, iar noile proiecte de infrastructură în domeniul transporturilor nu mai sunt doar o dorință a locuitorilor Capitalei, ci o necesitate.
Pe Magistrala 2, care leagă sudul de nordul orașului, trenurile circulă acum la intervale de 5-6 minute, mai mari decât cele normale de 4 minute. Cauza acestor întârzieri este lipsa a două trenuri, după ce doi conductori au intrat în concediu medical, continuând astfel protestele din zilele anterioare, când angajații au acționat cu „exces de zel”, conform Digi 24.
Această problemă apare într-un context deja tensionat. Sindicaliștii au avut acum două zile discuții cu autoritățile și au convenit că pot implementa contractul colectiv de muncă, dar doar cu fonduri proprii, având în vedere că Metrorex susține că trebuie să obțină aprobarea Consiliului de Administrație.
Ieri, la ora 14:00, a avut loc o ședință crucială a Consiliului, unde s-au stabilit modalitățile de gestionare a acestor fonduri și măsurile care vor fi luate pentru a soluționa problema întârzierilor.
CITEȘTE ȘI: Metroul din București, din nou aglomerat! Angajații în concediu medical și o ședință cheie la Metrorex
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Anca Murgoci
de Roxana Neagu