EXCLUSIV  O ”pandemie” diferită. Dr. Valeriu Şurlin: Cea mai frecventă cauză de traumă asupra organismului e accidentul de circulație

Foto Pexels
Foto Pexels

Prof dr Valeriu Șurlin, președintele Societății Române de Chirurgie de Urgență și Traumă, a vorbit despre o „altă pandemie”.

Prof dr Valeriu Șurlin, președintele Societății Române de Chirurgie de Urgență și Traumă, a fost invitatul profesorului Irinel Popescu, la o nouă ediție a emisiunii „Academia de Sănătate”. Cei doi reputați chirurgi au discutat, în cadrul emisiunii, despre progresele făcute în chirurgia românească, în mod special despre ramura reprezentată de chirurgia de urgență, dar și despre problemele majore cu care se confruntă aceasta. 

„În primul rând, trebuie să stabilim cadrul a ceea ce înseamnă chirurgie de urgență. Este o chirurgie foarte complexă, care, de fapt, se adresează situației patologiei bolilor acute, ca să vorbim pe înțelesul telespectatorilor. Aceste situații acute pot apărea din senin, pot să fie o exacerbare a unei boli cronice, o traumă, un agent cauzator extern care să acționeze asupra unui organ, asupra unei părți a corpului, asupra țesuturilor moi, și care poate să provoace sau să amenințe viața prin această intervenție asupra organismului. Poate să fie o complicație a unei proceduri chirurgicale sau a unei alte proceduri”, a spus Valeriu Surlin.

La ora actuală, cea mai frecventă cauză de traumă asupra organismului uman este accidentul de circulație”, a zis medicul, adăugând: „Accidentele de circulație... o adevărată pandemie, cu un număr impresionant de cazuri la nivel mondial!”

Accidente, România vs. Franța. Valeriu Șurlin: Le-au redus cu 30-40 la sută

„Uniunea Europeană a implementat un set de măsuri prin care să se scadă numărul accidentelor de circulație”, a mai spus Valeriu Șurlin.

Ulterior, acesta a făcut referire la Franța. „Îmi aduc aminte că, în urmă cu mulți ani, mergând prin Franța, am remarcat că toată lumea mergea cuminte pe banda din dreapta, nu erau depășiri. Am aflat că a fost o politică de stat prin care s-a insistat asupra limitării drastice a depășirilor pe autostradă și pe drumurile naționale. Ca urmare a unei politici atente, a unor măsuri restrictive, s-a reușit o reducere cu 30-40 la sută”, a spus Valeriu Șurlin.

„La nivel european, există o serie întreagă de măsuri de îmbunătăţire a atitudinii conducătorilor auto, a pietonilor, a bicicliştilor. Chiar dacă par banale la prima vedere, în realitate sunt foarte importante. Spre exemplu, nefolosirea telefonului la volan, pentru ca perioadele de neatenţie ale şoferului să fie reduse la minimum. Se fac eforturi pentru realizarea conducerii preventive. Există popularizarea care se face prin mass-media de a evita consumul de băuturi alcoolice, de a conduce preventiv, de a scădea viteza de deplasare a autoturismelor în oraşe, de a renunţa în marile oraşe la maşini şi a trece la deplasarea cu bicicleta sau cu mijloace cu viteză mai mică”, a mai declarat prof. dr. Valeriu Şurlin la „Academia de Sănătate”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel