O fostă stewardesă a vorbit despre modul în care compania la care lucra a disponibilizat-o și cum vede ea reîntoarcerea în domeniu.
Sonya Dhillon, în vârstă de 33 de ani, a lucrat la biroul de check-in al serviciului pentru clienți pentru Virgin Atlantic de pe aeroportul Heathrow timp de cinci ani, dar a fost disponibilizată în 2020.
Mulți colegi au simțit că nu sunt necesare concedieri la momentul respectiv și ar fi putut fi puși în concediu fără plată, explică ea. Când a fost concediată, ea a considerat că procesul de selecție nu a fost corect și a refuzat să fie trecută pe o listă de așteptare pentru a reveni în companie pe viitor. Virgin Atlantic spune că a desfășurat un proces de concediere legal și deschis după o consultare completă cu sindicatele recunoscute și s-a asigurat că oamenii sunt tratați ”echitabil și cu compasiune”, scrie BBC.
Dhillon a păstrat legătura cu mulți dintre foștii ei colegi, care s-au simțit forțați să plece, dar erau încă hotărâți să se întoarcă - iar unii au făcut-o în 2022. Cu toate acestea, Dhillon a continuat să dezvolte o afacere de evenimente pe care a condus-o ca o activitate secundară, Ricco Events, pe care a adaptat-o apoi într-o agenție de marketing digital după restricțiile de izolare.
”Mi-am depus toate eforturile și energia pentru a-l crește și înflorește exact așa cum mi-am propus”, spune doamna Dhillon.
Acum are patru angajați permanenți și lucrează cu o echipă de freelanceri. Venitul ei a crescut ”de zece ori” în comparație cu vechiul ei job, deși a fost un an deosebit de bun.
Virgin Atlantic a luat legătura cu ea la începutul acestui an pentru a vedea dacă ar fi interesată să-și recupereze vechiul loc de muncă. Cu toate acestea, salariul a fost mai mic decât înainte și orarele de lucru mai puțin flexibile, spune ea:
”Am refuzat politicos. Pe lângă avantajele atractive (la lucruri precum zboruri ieftine, upgrade-uri și oferte la hoteluri), pur și simplu nu este același loc ca înainte și nici unul unde mă pot dezvolta în carieră. Nu sunt deloc tentată. Ar fi ca și cum m-aș împăca cu fostul."
Reprezentanţii aeroportului Heathrow au decis impunerea unei limite zilnice de 100.000 pasageri la terminalul Plecări. Restricţia va fi valabilă până în luna septembrie, din cauza problemelor legate de numărul mic de angajaţi.
Se pare că toate companiile aeriene care au zboruri de pe aeroportul Heathrow au planificat o medie zilnică de 104.000 pasageri, ceea ce înseamnă că sunt probabile noi anulări.
De altfel, reprezentanţii Heathrow spun că au cerut companiilor aeriene să nu mai vândă bilete, pentru a limita impactul asupra pasagerilor.
"În ultimele săptămâni, media pasagerilor care pleacă de pe Heathrow a depăşit 100.000 pe zi. Dar noi avem perioade când numărul angajaţilor este la un nivel inacceptabil", a declarat John Holland-Kaye, directorul aeroportului Heathrow. Citește mai multe AICI.
Într-o scrisoare trimisă comisiei directoare, reprezentanţii angajaţilor spun că sunt prea puţini lucrători pentru a face faţă cererii imense din partea pasagerilor, dar şi că stafful are nevoie de condiţii propice pentru a lucra la capacitate maximă.
Karl-Ludwig Kley, preşedintele Comitetului Director, a transmis că este conştient că angajaţii au fost agresaţi verbal şi chiar fizic de unii clienţi. "Ştiu despre disperarea, lacrimile şi neputinţa angajaţilor care au rămas loiali Lufthansa", a spus acesta, citat de Reuters.
"Nu am văzut niciodată atât de multe probleme", a mai transmis Kley.
Lufthansa a făcut restructurări la nivelul posturilor, dar a redus şi alte costuri în timpul pandemiei, când multe zboruri au fost anulate, însă s-a trezit fără angajaţi când încerca să capitalizeze pe baza sezonul estival actual. Citește mai multe AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News