166 de miliarde de euro. Aceasta este valoarea totală a articolelor de îmbrăcăminte importate de ţările membre ale Uniunii Europene în 2018. Dintre acestea, 51 la sută (84 de miliarde de euro) au venit din afara spaţiului comunitar, potrivit unui raport publicat de Eurostat.
Conform acestor date, China a fost principala ţară de origine a articolelor de îmbrăcăminte importante din afara spaţiului comunitar (27 miliarde dolari sau 32% din totalul importurilor din afara spaţiului comunitar), urmată de Bangladesh (16 miliarde euro sau 19%), Turcia (10 miliarde euro sau 12%), India (5 miliarde euro sau 6%), Cambodgia (4 miliarde euro sau 5%), Vietnam (peste 3 miliarde euro sau 4%), Moroc şi Pakistan (ambele cu 3 miliarde euro sau 3%).
Dintre ţările membre UE, cel mai mare importator de îmbrăcăminte în 2018 a fost Germania, cu o valoare a importurilor de 17 miliarde de euro. Astfel, germanii au reuşit să aducă în Europa 20 la sută din importurile statelor membre din afara spaţiului comunitar. Pe locul doi se află Marea Britanie (peste 12 miliarde de euro - 15 la sută), urmată de Spania (12 miliarde euro sau 14%), Franţa (10 miliarde euro sau 12%), Olanda (10 miliarde euro sau 11%) şi Italia (8 miliarde euro sau 9%).
În paralel, anul trecut statele membre UE au exportat articole de îmbrăcăminte în valoare de 116 miliarde de dolari, dintre care peste trei sferturi (77% sau 89 miliarde dolari) au mers spre alte state membre UE. În rândul statelor membre, Italia a fost cel mai mare exportator de articole de îmbrăcăminte, cu exporturi în valoare de 9 miliarde euro sau 36% din totalul exporturilor în afara spaţiului comunitar, urmată de Germania şi Spania (ambele cu exporturi în valoare de 5 miliarde euro sau 17%), Franţa ( 3 miliarde euro sau 12%) şi Marea Britanie (un miliard de euro sau 5%).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu