O universitate din Irlanda dă diplome de influencer. Studenții învață cum să capete faimă în online

foto: Freepik
foto: Freepik

Mai nou se dau și diplome de influencer, emise de o universitate de stat.

Universitatea Tehnologică din Sud-Estul Irlandei (SETU), situată în Carlow, oferă o diplomă de licență în Content Creation and Social Media (Crearea de Conținut și Social Media), care se concentrează pe formarea viitorilor influenceri. Acest program include cursuri despre gestionarea crizelor, relații publice, editare video și audio, precum și utilizarea platformelor de social media. Scopul este de a pregăti studenții cu abilități atât creative, cât și de afaceri, pentru a putea avea succes în industria influențării, care a crescut rapid în ultimii ani​, scrie Fortune.

„Mulţi oameni cred că este uşor să fii influencer, că nu trebuie decât să postezi videoclipuri de 60 de secunde pe TikTok. Este însă mult mai mult decât atât”, spune Marta Hughes Bravo, studentă la un nou program de studii care învață studenții cum să devină celebri pe rețelele sociale, introdus de o universitate irlandeză de lângă Dublin.

Premieră pe piața ofertelor eduaționale

Începând din septembrie, tânăra s-a înscris la cursurile programului de licență, program care durează patru ani și se adresează tinerilor interesați de profesia de influencer, un domeniu relativ nou, dar tot mai popular, mai ales în rândul Generației Z, născută între mijlocul anilor '90 și începutul anilor 2010. „Este o industrie în plină expansiune”, a declarat Irene McCormick, directoarea programului, care este o premieră în Irlanda.

Irene McCormick, fostă producătoare de televiziune, a lansat inițial un curs intensiv de vară susținut de influenceri de pe TikTok. Acest curs a avut un succes remarcabil, atrăgând 350 de aplicații pentru doar 30 de locuri disponibile. „Proiectul s-a bucurat de un succes incredibil, am constatat că exista un apetit uriaş, aşa că ne-am hotărât să mergem mai departe, la nivel de diplomă”, a explicat aceasta.

După doi ani de perfecționare a programei școlare specializarea a obținut acreditarea și a primit prima generație de 15 studenți luna trecută. În pauzele dintre cursuri, în cadrul campusului modern, studenții discută, își fac selfie-uri și își verifică constant smartphone-urile.

Cum a apărut termenul de influencer

Termenul de „influencer” a început să capete notorietate odată cu dezvoltarea social media, însă conceptul de influență nu este nou. În esență, un influencer este o persoană care are capacitatea de a influența deciziile altora, în special prin popularitatea sa pe platformele de socializare.

Istoria modernă a termenului începe cu ascensiunea platformelor precum YouTube (lansat în 2005), Instagram (lansat în 2010) și TikTok (lansat în 2016), care au permis utilizatorilor să atragă audiențe mari și să devină influenți în diverse domenii – de la modă la fitness și lifestyle. Oamenii care acumulau mulți urmăritori au început să fie contactați de branduri pentru a promova produse, iar astfel s-a cristalizat profesia de influencer.

În ceea ce privește originea termenului în sine, el provine din cuvântul englezesc "influence", însă utilizarea sa ca rol specific pe platformele de social media a început să fie larg răspândită la începutul anilor 2010. Termenul a devenit oficial parte din lexicul industriei de marketing, pe măsură ce campaniile de marketing pe social media au evoluat și au inclus colaborări cu acești creatori de conținut.

Totuși, conceptul de „influencer” în publicitate există de mult timp, chiar din perioada vedetelor care promovau produse la televizor sau în reclame tipărite, doar că acum influența se exercită la scară mai mică și direct, prin rețele sociale.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
NoMy - smt4.5.3
pixel