În ciuda promisiunilor făcute de Sorin Grindeanu care spunea că, în 2024, vom merge pe Autostrada A7 Mizil-Buzău Vest, nu se va întâmpla nimic.
Conform Asociației Pro Infrastructura, scenariul cel mai probabil este acela că niciun kilometru de pe acest tronson nu va fi inaugurat în 2024. Singura soluție ar fi un scenariu extrem în care accesul cetățenilor pe cele două drumuri județene DJ102H și DJ103R ar fi blocat, ceea ce ar duce la izolarea localităților afectate.
Așadar, oamenii care voiau să scape de E85, celebrul drum al morții, își mai riscă viața încă câteva luni bune. Autostrada A7 Mizil-Buzău Vest rămâne doar o promisiune electorală, potrivit Asociației Pro Infrastructura.
„Nimic în 2024 pe Autostrada A7 Mizil-Buzău Vest. În ciuda promisiunilor ministrului Grindeanu și ale premierului Ciolacu chiar de săptămâna trecută, nu vom circula în 2024 pe cei 28,35 kilometri dintre Mizil și Buzău Vest (Stâlpu/Spătaru). Termenul contractual de finalizare, octombrie 2024, este evident depășit.
Argumentele. Sunt două pasaje peste A7 pe DJ102H Mizil-Căldărușanca, respectiv pe DJ103R Istrița-Găgeni-Amaru, unde grinzile metalice nu sunt livrate în șantier, ce să mai vorbim de instalarea lor și pașii necesari până la trafic.În plus, pasajul metalic din nodul Mizil este foarte întârziat și el, iar un alt pod metalic, de data asta pe A7 peste Pârâul Sărata, este (aproape) gata doar pe un sens. La aceste puncte critice se adaugă restul lucrărilor de făcut: destul de mult asfalt pe autostradă dar și pe supratraversări, parapete, marcaje, finisaje.Mai mult, mobilizarea celor doi antreprenori, Coni dar mai ales Trace unde sunt cele mai multe lucrări restante, nu arată că ar putea și/sau ar dori să termine în 2024, în niciun caz până în alegeri.
Concluzia? Niciun kilometru inaugurat în 2024. Poate doar într-un scenariu extrem în care s-ar bloca accesul cetățenilor pe cele două drumuri județene, cu reducerea accesului sau chiar izolarea localităților tranzitate de ele. Acestea la pachet cu crearea unei situații foarte complicate în nodul Mizil unde pasajul peste A7 nu va fi gata: conflict major A7-DJ100C mai ales dacă avem trafic pe A7 din direcția DN1D până în DJ100C, posibilă congestie, risc semnificativ de siguranță rutieră și slalom printre muncitori, bonus. Și, desigur, constructorii trebuie să accelereze pe ultima turnantă - puțin probabil”, a transmis Asociația Pro Infrastructura.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu