EXCLUSIV  Obligaţiile unui şofer care e martor la un accident rutier. Cele trei situaţii în care este obligat să intervină

Fotografie de la Artyom Kulakov, Pexels
Fotografie de la Artyom Kulakov, Pexels

Ce facem când suntem martori la un accident rutier? Stăm şi încercăm să acordăm primul ajutor? Sau prezenţa noastră acolo poate mai mult să încurce? 

Despre acest lucru am vorbit cu Titi Aur, instructor de conducere defensivă, la DC Conducem. Totul a plecat de la analiza unui clip video cu o ambulanţă răsturnată. Pe imagini se poate vedea cum una dintre maşinile aflate în zonă ocoleşte rapid coloana şi pleacă, la scurt timp după ce ambulanţa a fost răsturnată. A fost sau nu a fost o manevră bună?

"E discutabil. Pentru că dacă rămâi, e posibil să încurci. Probabil a fost un şofer care a spus că dacă rămâne, se blochează oricum tot acolo, vine Poliţia, începe ancheta, şi nu mai reuşeşte să plece. Culmea e că respectiva maşină din clip a şi fost atinsă un pic în urma accidentului, chiar dacă uşor. 

Dacă stai încurci, dacă pleci eşti certat că ai plecat. Nici nu ştii cum e mai bine. Regula spune, de principiu, că eşti obligat să rămâi dacă poţi să ajuţi şi că mai bine pleci decât să stai să încurci, să stai acolo gură-cască. Şi poliţistul când vine încearcă să îi elimine de acolo pe cei care nu sunt utili. Cei implicaţi în accident trebuie să rămână, ceilalţi să stea cât mai departe", a declarat Titi Aur. 

La primul ajutor mai bine nu ne băgăm, dacă nu avem cunoştinţe solide 

"Nu trebuie să ne băgăm la primul ajutor, dacă nu ştim să facem asta. Dar sunt situaţii în care am putea ajuta. Mai ales dacă s-a întâmplat ceva în faţa ta. Ca participant la trafic, trebuie să te implici în trei situaţii:

1. Dacă victima sau victimele sunt în apă. E clar că până vine ajutorul, e o problemă. 

2. Dacă victima sau victimele sunt în pericol de incendiu. Poţi contribui fie prin scoaterea victimei din maşină, fie prin stingerea incendiului. 

3. Dacă curge foarte mult sânge, e clar că până vin salvatorii victima moare. Şi atunci trebuie să încerci să opreşti sângerarea. 

Nu trebuie să te implici să scoţi victima din maşină, pentru că e posibil să îi faci mai rău. Dacă are coloana deplasată, sau dacă are coaste rupte, îi poţi provoca fisuri interne şi altele. Şi atunci doar specialiştii trebuie să intervină. Doar în cele trei situaţii suntem obligaţi să ne implicăm. La incendiu, luăm extinctorul din maşina noastră, că suntem obligaţi să avem. Şi 7-8 extinctoare mici pot stinge un incendiu. Mai mult decât atât, şi pompierii spun că un incendiu poate fi stins la început cu un pahar de apă, în timp ce mai târziu e posibil să nu mai poată fi stins nici cu 10 cisterne. Un incendiu nu pleacă niciodată brusc, mult, excepţie fâcând explozia. 

Dacă ajungi la locul unui accident, primul lucru la care ar trebui să te gândeşti este că poate lua foc. Senzaţia la început oricum este că a luat foc. De ce? În interior, pleacă airbag-urile, care sunt strânse cu o pudră, iar praful ăla dă impresia de fum. Când se sparge radiatorul, furtune, pleacă acel abur şi ai senzaţia că a luat foc. Într-adevăr, se întâmplă ca maşina să ia foc uneori. Şi atunci tu, ca prim participant la un eveniment, primul lucru pe care trebuie să îl faci este să opreşti şi să eviţi să apară cele trei situaţii. 

În rest, nu ne băgăm, pentru că e posibil să greşim mai mult. Dar nu fugim", a mai explicat Titi Aur. 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel